۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
خودروی داخلی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شد/ دلالان به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو به بازار خبر داد

خودروی داخلی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شد/ دلالان به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند

موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو گفت: به دلیل عدم تقاضا برای خرید خودرو قیمت خودروهای داخلی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان نسبت به دو روز گذشته ارزانتر شد.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز هر دستگاه خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۹۸ میلیون تومان و هر دستگاه خودروی پراید ۱۳۱ با قیمت ۹۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

وی افزود: قیمت انواع پراید امروز در مقایسه با دو روز گذشته پنج میلیون تومان ارزانتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: قیمت خودرو ۲۰۶ امروز در بازار به ۱۸۲ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با روزهای گذشته کاهش ۱۰ میلیون تومانی را نشان می دهد.

به گفته این مسئول صنفی، در حال حاضر قیمت هر دستگاه سمند در بازار به ۷۴ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو درباره دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار تصریح کرد: عده ای دلال و واسطه با خرید و فروش خودرو روی کاغذ آن هم با قیمت های نجومی و عجیب و غریب تلاش دارند تا بتوانند قیمت خودرو را به بیشترین حد ممکن برسانند.

موتمنی افزود: با توجه به اینکه عرضه خودرو در اختیار برخی افراد معدود است به همین خاطر آنها می خواهند با ایجاد بازار صوری خودروهایی که در اختیار دارند را به بالاترین قیمت ممکن بفروشند و این در حالی است که از سوی مصرف کنندگان تقاضایی برای خرید خودروها با چنین قیمت هایی وجود ندارد.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی کند و اصلا در بازار خرید و فروشی صورت نمی گیرد بنابراین طبیعی است که قیمت خودرو ارزان شود و طی روزهای آینده نیز روند کاهشی نرخ خودرو ادامه داشته باشد.

موتمنی افزود: بدون شک با توجه به جهش قیمت های بیش از حد خودرو میزان تقاضا برای خرید این کالا کاهش پیدا می کند و زمانی که تقاضا در بازاری کم شود بدون تردید قیمت ها نیز می شکند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: این اتحادیه مرجع قیمت گذاری خودرو نیست و قیمت هایی که در مصاحبه ها اعلام می شود برمبنای نرخ هایی است که از نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو استعلام می شود.

موتمنی گفت: قیمت خودرو در کارخانه که مشخص است و نرخ خودرو در بازار آزاد هم توسط افرادی که عرضه کننده این محصولات و کالاها به بازار هستند، تعیین می شود و اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو هیچ مسئولیتی در قبال قیمت گذاری خودرو ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: ما از خرید و فروش هر خودرو از هر کدام از طرفین سود متعارف و قانونی را دریافت می کنیم و هیچ نقشی در تعیین قیمتی که خودرو با آن معامله می شود، نداریم.

کد خبر: ۴۰٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha