۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
هیچ مجوزی برای افزایش قیمت کره صادر نشده است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی:

هیچ مجوزی برای افزایش قیمت کره صادر نشده است

ظفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: تا به امروز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت کره نسبت به سال ۹۸ صادر نشده است.

به گزارش بازار، «علی احسان ظفری» افزود: اگر قیمت کره در کشور افزایش یافته باشد غیر قانونی است چون فاقد هرگونه مجوزی است.

وی همچنین اظهارداشت: سالانه ۴۵ هزار تن کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی طی سنوات گذشته وارد کشور می شد به عبارتی تامین نزدیک به ۷۰ درصدنیاز مملکت به کره از محل واردات بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور ضمن اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کره گفت: وقتی اعلام شد می خواهند ارزدولتی کره وارداتی را قطع کنند یک فرصت دو تا سه ماهه برای عزیزان وارد کننده پیش آمد و موفق شدند به میزان ۵۰ هزار تن کره با ارز دولتی وارد کشور کنند.

وی در ادامه با عنوان اینکه این میزان کره تا خرداد ماه امسال ذخیره بود، افزود: طبق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار قرار شده تا پایان شهریور ماه سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی برای بحث کره در کشور وجود نداشته باشد.

ظفری بیان داشت: سازمان حمایت هم به خوبی آگاه به این مسئله است که هیچ گونه کره ای دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور نخواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب کره با توجه به ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده اما قرار بر اینکه قیمت آن بر اساس ارز دولتی تا نیمایی افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور مجدد تاکید کرد: تا به امروز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نسبت به سال ۹۸ صادر نشده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سالانه ۱۰ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود، گفت: هر ساله با وجود این ۱۰ میلیون تن شیر خام ۴۵ هزار تن کره از خارج وارد مملکت می شد.

ظفری افزود: میانگین چربی شیر خام تولید داخل ۳,۲ درصد است.

وی اظهارداشت: امسال که کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد نمی شود دولت می بایست فکر اساسی برای این قضیه می کرد که نیاز کشور به کره باید از چه محلی تامین شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور یادآورشد: متاسفانه تاکنون دولت تدبیری برای این قضیه نداشته است.

کد خبر: ۴۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha