۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید سال گذشته و پیگیری پرونده های رونق تولید و تبصره ۱۸ در سال جاری، گفت: درمجموع ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل  ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سازمان صمت استان سمنان، درباره ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی، اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان در طی سال مالی ۹۸ پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات برای سال ۹۹ آغاز شد، تصریح کرد: این تسهیلات در قالب رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ۶۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است.

بانک ملی بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه از مجموع تسهیلات پرداختی، ۳۸۷ واحد به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید بوده است، افزود: ۲۲۷ واحد به ارزش سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ است.

تشنه دل با اشاره به عملکرد بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات بیان کرد: بانک ملی با ۲۶ درصد، بانک تجارت با ۱۶ درصد، بانک صادرات با ۱۴ درصد، بانک سپه با ۱۲ درصد و بانک صنعت و معدن با ۹ درصد به ترتیب بیشترین درصد پرداختی از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای تولیدی رادارند.

وی گفت: هموارسازی مسیر تولید ملی، رونق بخشیدن به تولید داخلی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید از اهداف این ابلاغیه هستند.

تأمین نقدینگی برای طرح‌های نیمه‌تمام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه تأمین نقدینگی موردنیاز طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح به واحدهای نیمه‌تمامی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیک دارند تعلق خواهد گرفت.

تشنه دل با تأکید بر اینکه: واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی و صنفی متقاضی تسهیلات با مراجعه به سامانه بهین یاب می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند، یادآور شد: تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اهدافی است که در ارائه این تسهیلات دنبال می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha