۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان در سمنان ساخته شد
مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان:

دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان در سمنان ساخته شد

سمنان- مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان از ساخت دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان به روش جبران سازی و مغناطیس زدایی در سمنان خبر داد و گفت: این دستگاه توسط یکی از کارکنان شرکت برق با همراهی عضو هیئت‌علمی دانشکده برق دانشگاه سمنان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر صباغ پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای سمنان اظهار داشت: ساخت دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان به روش جبران سازی و مغناطیس زدایی در سمنان به همت یکی از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان و دانشجوی دکتری رشته برق قدرت با همراهی عضو هیئت‌علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان انجام شد.

وی بابیان اینکه ترانسفورماتور جریان یکی از ترانسفورماتورهای اندازه‌گیری گران‌قیمت در صنعت برق است، تصریح کرد: این دستگاه وظیفه اندازه‌گیری جریان در دستگاه‌های با ولتاژ فشارقوی را در ایستگاه‌های برق، نیروگاه‌ها و خطوط انتقال بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه در برخی شرایط مثل عبور جریان اتصال کوتاه با دامنه بالا یا نامتعادل ممکن است، جریان یا کلید زنی در شرایط نامناسب در شبکه قدرت اتفاق بیفتد، افزود: براثر آن ترانسفورماتور جریان اشباع مغناطیسی می‌شود.

صباغ خاطرنشان کرد: بروز اشباع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی ازجمله وقوع خطا در حفاظت واحد، خطا در عملکرد فانکشن هایی مثل باز بست یا اختلال در ذخیره اطلاعات در ثبات‌ها شود. برای جلوگیری از این مشکلات در این اختراع روشی ارائه‌شده است که مانع وقوع اشباع در ترانسفورماتور جریان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با استفاده از این دستگاه، نیاز به تعویض ترانسفورماتورهای جریان در بسیاری از موارد از بین می‌رود، گفت: دستگاه حذف اشباع بر مبنای روش پیشنهادی طراحی و ساخته‌شده است و نتایج حاصل از شبیه‌سازی و ستاپ آزمایشگاهی مورد تحلیل قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره ‌به قیمت بالای ترانسفورماتورهای جریان بیان کرد: ساخت این دستگاه صرفه‌جویی مالی زیادی را در بر خواهد داشت.

کد خبر: ۴۰٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha