۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
بهره مندی ۱۴۸۴ واحد مسکن در محدوده‌های بازآفرینی همدان از تسهیلات نوسازی
سرپرست معاونت مسکن راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

بهره مندی ۱۴۸۴ واحد مسکن در محدوده‌های بازآفرینی همدان از تسهیلات نوسازی

همدان - صالحی؛ سرپرست معاونت مسکن راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون یک هزار و ۴۸۴ واحد در محدوده بازآفرینی استان همدان از تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده اند.

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سطح محدوده بازآفرینی در استان همدان چهار هزار و ۳۱۵ هکتار شامل مناطقی واقع در محدوده بافت تاریخی، محدوده‌های نابسامان درونی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های روستایی و محدوده‌هایی با کاربری ناهمگون است.

وی افزود: مساحت محدوده بازآفرینی شهری در همدان دو هزار و ۱۹۳ هکتار و پس از همدان بیشترین سطح محدوده بازآفرینی متعلق به ملایر با ۸۵۴ هکتار شناسایی شده است.

صالحی در رابطه با تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن بیان کرد: ۲۰ درصد سهمیه ابلاغی مرحله اول استان همدان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای ۶۱۰ واحد مسکونی بوده که تعداد متقاضیان تسهیلات در محدوده بازآفرینی استان همدان از ابتدای سال ۸۹ تاکنون ۹۳۰ واحد است و تمام افراد متقاضی به بانک مسکن معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه اسکان موقت در شهرها که در راستای اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری در زمینه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده در محلات در دستور کار قرار گرفته نیز گفت: مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند.

صالحی گفت: اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی راه و شهرسازی و اعطای تخفیفات در صدور پروانه ساختمانی و تراکم تشویقی از سوی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش اشتیاق مردم برای احیا بافت‌های فرسوده و اجرای هر چه موفق تر طرح‌های بازآفرینی شهری منجر شود.

کد خبر: ۴۰٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha