۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
آزادسازی ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی البرز به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز خبر داد

آزادسازی ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی البرز به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان

کرج- موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: با قلع و قمع ۲۱۵ مورد بنای غیر قانونی در نظرآباد، ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به ارزش یکصد میلیارد تومان آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشته است.

سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر اظهار کرد: آمارهای شناسایی و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز در سال جاری تا کنون در مقایسه با سال گذشته با رشد چند برابری مواجه بوده است و این تلاش همکاران یگان حفاظت در جهاد شهرستانهای تابعه استان و تمامی مسئولین مرتبط به ویژه حمایت های ویژه قضایی را به دنبال داشته است.

موسوی در خصوص شناسایی های انجام شده و تغییرات کاربری غیر مجاز گفت: توسط مدیریت جهاد شهرستان نظرآباد با هماهنگی های سایر دستگاههای خدمات رسان و نیروی انتظامی شهرستان با دستور دادستان نظرآباد، تبصره ۲ از ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری در اراضی تنکمان - روستاهای دولت آباد - اقبالیه - خیر آباد (کامرانیه) - زکی آباد (محمودیه) به اجرا در آمده است. در این عملیات تعداد ۲۱۵ مورد بنای غیر قانونی شامل ۱۵۰ مورد دیوار و حصارکشی، ۱۰ مورد استخر، ۲۵ مورد بنای مسقف یا در حال احداث و ۳۰ محوطه سازی قلع و قمع شده که در مجموع مساحت ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با بیان اینکه اجرای قانون در این عملیات رضایتمندی کشاورزان و باغ داران بومی و محلی را به دنبال داشته است، افزود: افرادی با فرافکنی قصد مداخله در اجرای قوانین را داشتند که با دستور مقام قضایی ضمن بازداشت تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. یگان حفاظت به دنبال شناسایی افراد سود جویی است که با خرد کردن اراضی و فروش در قطعات کوچک به قصد کسب سود شخصی بوده و موجب خسارات به حقوق بیت المال را می شوند که در این صورت به دستگاههای قضایی و امنیتی معرفی خواهند شد و در این راستا با کسی تعارف نخواهیم داشت.

موسوی بیان کرد: در راستای توجه به هر چه بهتر اجرایی شدن تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت المال و قوانین حفظ کاربری با هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی سطح استان البرز برخورد جدی می شود.

کد خبر: ۴۰٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha