۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
پهنای باند اینترنت در مازندران به ۴۰ گیگابایت افزایش یافت
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران:

پهنای باند اینترنت در مازندران به ۴۰ گیگابایت افزایش یافت

سوادکوه- مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت در استان به ۴۰ گیگابایت گفت: هنوز هشت گیگ این ظرفیت خالی مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر پور عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در مخابرات شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه به خاطر کرونا و سختی حضور مردم به اداره کل برای بیان مشکلاتشان، تصمیم بر این شد تا خودمان نزد مردم بیاییم، گفت: پس از سفر به غرب استان، امروز پای صحبت و مشکلات مردم سوادکوه و سوادکوه شمالی نشستیم که استقبال خوبی هم از این طرح شد.

وی با اشاره به مسئله کرونا، موضوع روز جامعه را آموزش آنلاین عنوان کرد و گفت: انتظار مردم در این شهرستان نیز، اینترنت پرسرعت برای دسترسی به فضای آموزشی بوده و اولویت اول ما در این رابطه، مدارس است که همه مدارس اکنون دارای اینترنت پرسرعت رایگان هستند و اگر مدرسه‌ای تلفن هم نداشت، تلفن در اختیارشان قرار دادیم و در حال حاضر، بیش از ۹۸درصد مدارس استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران در رابطه با تقویت شبکه دسترسی مردم در منازل به افزایش دوبرابری پهنای باند استان از ۲۰ به ۴۰ گیگابایت و موافقت با میزان مورد مطالبه اپراتورها اشاره کرد و گفت: اکنون به لحاظ عمومی پهنای باند در وضعیت پایدار قرار دارد و از ۴۰ گیگ پهنای باند هنوز هشت گیگ خالی است اما آمادگی برای افزایش این امر نیز داریم.

وی مسئله اصلی را کمبود پهنای باند در مناطق مختلف روستایی دانست و گفت: در شش ماه اخیر و پس از شروع کرونا، پهنای باند ۱۲۰ روستا از پنج تا ۲۰ برابر افزایش یافت و باقی روستاها هنوز اینترنت پرسرعت ندارند.

این مسئول با بیان اینکه تا پیش از کرونا درخواست برای اینترنت پرسرعت در روستاها نبوده است و پس از کرونا، ما با یک فشار مضاعف روبرو شدیم، به فعالیت شبانه‌روزی این سازمان اشاره کرد و گفت: مشکل دارترین روستاهای استان در این حوزه تعداد ۱۶۸ روستا است که تنها ارتباط آنها از طریق تجهیزات W.L.L و G.S.L بود که فاقد اینترنت بودند و سال گذشته تمام این روستاها مجهز به تجهیزات B.T.S همراه اول و دارای اینترنت حداقلی شدند.

کد خبر: ۴۰٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha