۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
۱۷ تعاونی برتر استان سمنان تقدیر شدند
با حضور مسئولان؛

۱۷ تعاونی برتر استان سمنان تقدیر شدند

سمنان- آئین معرفی تعاونی برتر فعال در سطح استان سمنان با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و در آن از ۱۷ تعاونی فعال با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار بازار، هم‌زمان با ظهر سه‌شنبه و به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، آئین تقدیر و معرفی تعاونی‌های برتر فعال در یک سال گذشته برگزار و به ۱۷ تعاونی برتر جوایزی اهدا شد همچنین تعاونی‌های برتر استان برای معرفی در جشنواره ملی تعاون، در این مراسم معرفی شدند.

در بین تعاونی‌های برتر استان سه تعاونی از شاهرود، سه تعاونی از سمنان، دو تعاونی از دامغان، دو تعاونی از سرخه و یک تعاونی از مهدی‌شهر وجود داشتند این تعاونی‌ها همچنین در بخش‌های مختلف تولیدی مانند دامداری، فرش، کشاورزی و ... فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه تعاونی‌های برتر استان طبق ملاک‌هایی معرفی می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به کیفیت تولید، میزان صادرات، تعامل با بانک و اعضا، برگزاری مستمر جلسات و ... اشاره کرد همچنین در معرفی تعاونی‌های برتر طراز مالی و بدهی بانکی نیز  ملاک است.

اسماعیل غنیان بابیان اینکه استان سمنان به‌واسطه کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری و همچنین ظرفیت‌های روستایی، دارای پتانسیل‌های خوب حوزه تعاون است، تأکید داشت: یک هزار و ۱۰۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد و ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند که نشان از ظرفیت بالای این بخش می‌دهد.

وی بابیان اینکه تقریباً ۱۲ درصد اشتغال کل استان سمنان برای بخش تعاون است، گفت: امسال ۱۱ تعاونی با اشتغال ۱۷۳ نفر و ۱۶۷ نفر عضو در استان تشکیل‌شده است که با توجه به مسائل اقتصادی، کرونا و ... بازهم میزان خوبی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha