۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
اوراق «اختیار فروش تبعی»، ابزاری برای مقابله با صف‌ فروش هیجانی
مدیرعامل گروه مالی ساتا مطرح کرد

اوراق «اختیار فروش تبعی»، ابزاری برای مقابله با صف‌ فروش هیجانی

هاشمی‌نژاد، مدیرعامل گروه مالی ساتا معتقد است: اوراق «اختیار فروش تبعی» به سهامداران یاری می‌رساند تا با کسب حداقل سود مورد انتظاری که در آینده نصیبشان خواهد شد، از نوسانات مقطعی بازار سرمایه هراسی نداشته باشند و با کاهش قیمت سهام از بازار خارج نشوند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیر عامل گروه مالی ساتا، ضمن اشاره به اینکه در روزهای اخیر ترس و اضطراب سهام‌داران حقیقی منجر به ایجاد صف‌های فروش هیجانی برخی از سهام ارزشمند شده است، گفت: راهکاری که به منظور حفظ آرامش خاطر سهام‌داران و تضمین بازده‌ای آنها توصیه می‌شود، انتشار اوراق «اختیار فروش تبعی» از سوی شرکت‌های بورسی است که در ایران با نام «بیمه سهام» شناخته می‌شود.  

سید محمد هاشمی‌نژاد با بیان اینکه خرید اوراق «اختیار فروش تبعی» به سهام‌داران اختیار می‌دهد که سهام تحت تملک خود را به قیمت تضمین شده در تاریخ معینی در آینده به فروش برسانند، اضافه کرد: انتشار این اوراق موجب خواهد شد تا هیجانات فروش فروکش کرده و سرمایه‌گذاری‌های مردم بیمه شوند؛ همچنین اوراق یاد شده ابزاری برای بیمه زیان سهام است و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا ترس‌ها را کنترل کرده و سهام ارزشمند خود را به راحتی از دست ندهند.

«ساتا» سهام برخی شرکت‌های زیرمجموعه خود را «بیمه سهام» می‌کند  
وی سهام شرکت‌های زیرمجموعه «ساتا» را ارزشمند دانست و خبر داد: مجموعه ساتا به عنوان سهام‌دار عمده بسیاری از شرکت‌های بزرگ بورسی قصد دارد برای برخی از سهم‌های زیرمجموعه خود اوراق «اختیار فروش تبعی» یا «بیمه سهام» منتشر کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: سهامدار عمده به منظور حمایت از سهام، با توجه به ارزش ذاتی و ظرفیت‌های موجود شرکت، این اوراق را منتشر می‌کند؛ به این ترتیب، سرمایه‌گذارنی که مالک سهام شرکت هستند، می‌توانند به میزان سهام پایه خود، اوراق را خریداری ‌کنند تا در «تاریخ اعمال» تحت شرایطی که قیمت سهم پایین‌تر از نرخ توافقی بود، زیانشان جبران شود.  

مدیرعامل گروه مالی ساتا با اشاره به اینکه سهامداران می‌توانند با در اختیار داشتن اوراق اختیار فروش تبعی، ریسک سیستماتیک را به حداقل برساند، ادامه داد: با استفاده از این ابزار، اطمینان لازم برای کسب بازده مورد انتظار محقق می‌شود و این ابزار مالی با حذف ریسک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران را به‌جای سرمایه‌گذاری در بازار پول به کسب سود بیشتر در بازار سرمایه ترغیب می‌کند.

به گفته هاشمی‌نژاد، این ابزار نوین به سهامداران یاری می‌رساند تا با کسب حداقل سود مورد انتظاری که در آینده نصیبشان خواهد شد، از نوسانات مقطعی بازار سرمایه هراسی نداشته باشند و با کاهش قیمت سهام از بازار خارج نشوند.

کد خبر: ۴۰٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha