۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
۱۱۰ هزار خانه روستایی گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است
استاندار گلستان:

۱۱۰ هزار خانه روستایی گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است

گرگان- حق شناس، استاندار گلستان گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در هزار روستای گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۵ حدود ۶۵ هزار خانه روستایی در گلستان مقاوم‌سازی شد و تعداد قابل توجهی از خانه‌های روستایی استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته هم مقاوم‌سازی ۱۸ هزار خانه روستایی انجام شده است، افزود: هم‌اکنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در هزار روستای گلستان نیازمند بازسازی است و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی توسط بنیاد مسکن پیش‌بینی شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اگر خانه‌های روستای قورچای مقاوم‌سازی می‌شد، زلزله بامداد دوشنبه (دیروز) این حجم از خسارت برجا نمی‌گذاشت، ادامه داد: زلزله پنج و یک دهم ریشتری روز گذشته به ۱۹۵ خانه خسارت زده که ۱۲۴ واحد نیازمند بازسازی و ۷۱ واحد نیازمند بهسازی و تعمیر هستند.

وی با این توضیح که ساخت واحدهای خسارت دیده از زلزله دیروز توسط بنیاد مسکن آغاز شده است، تصریح کرد: بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره پرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌کند.

حق شناس به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده رامیان هم اشاره و بیان کرد: خانوار ۱۲۴ واحد خسارت دیده احداثی در چادر اسکان داده شده‌اند و آب و برق نه روستای خسارت دیده وصل شده و تمام راه‌های ارتباطی بازگشایی شده‌اند.

کد خبر: ۴۰٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha