۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
توزیع گسترده نهاده‌های دامی در سراسر کشور از امروز
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

توزیع گسترده نهاده‌های دامی در سراسر کشور از امروز

طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مشکلات تامین ارز برای خرید نهاده‌های دامی با پیگیری‌های صورت پذیرفته برطرف شده و با واردات انجام شده از امروز توزیع گسترده نهاده‌های دامی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا طلایی در نشست خبری آنلاین امروز افزود: با تخصیص‌های صورت گرفته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو که ۷۰۰ هزار تن کنجاله سویا و مابقی ذرت و جو می‌باشد انجام شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: این میزان نهاده‌های دامی در قالب ۳۰ کشتی از کشورهای هندوستان، برزیل و آرژانتین به کشورمان می‌رسد که ۱۲ کشتی به بنادر عباس، امام و چابهار رسیده است و کار ترخیص و حمل نهاده‌ها به سراسر کشور از این کشتی‌ها در حال انجام است.

طلایی گفت: بنا بر این است که روزانه ۶ تا ۷ هزار تن نهاده‌های دامی از بنادر به استان‌های مختلف ارسال شود.

وی افزود: با توجه به کمبودی که در چند ماه گذشته در موضوع تامین نهاده‌ها ایجاد شد در حال حاضر خللی در بازار ایجاد شده که قیمت‌ها را افزایش داده، اما هدف، بر این است که با تامین مستمر نهایتا تا سه ماه آینده قیمت نهاده‌ها تعدیل و با قیمت مناسب در اختیار مرغداران و دامداران قرار گیرد.

وی گفت: ماهانه ۴۰۰ هزار تن به کنجاله نیاز است که برای شهریورماه تاکنون ۶۰ تا ۷۰ هزار تن از این نهاده تامین شده و با خریدهای انجام شده تا پایان ماه نیاز به طور کامل برطرف می‌شود و از این بابت دغدغه‌ای برای مرغداران و دامداران وجود ندارد.

طلایی افزود: از همه ظرفیت‌ها برای واردات نهاده‌های مورد نیاز استفاده می‌کنیم و با خریدهای انجام گرفته میزان نهاده مورد نیاز دو ماه آینده به طور کامل تامین شده و این روند برای ماه‌های آینده ادامه می‌یابد جای نگرانی برای کشاورزان و دامداران وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: خلاء تامین تخصیص ارز باعث شده از ذخایر خود نیز برای کمک رسانی به تامین استفاده کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: نهاده‌های خریداری شده به طور کامل در سامانه بازارگاه که اخیرا اصلاحات مناسبی در آن صورت گرفته عرضه می‌شود.

طلایی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در توزیع نهاده‌ها بسیار دقیق است افزود: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بر روند ترخیص محموله‌هایی که به گمرک می‌رسند نظارت دارد و پیش شرط ترخیص نهاده‌های دامی از گمرک عرضه آن‌ها در سامانه بازارگاه است به این ترتیب که قبل از ترخیص نهاده‌ها در بازارگاه عرضه می‌شود و عملیات ترخیص پس از آن صورت می‌پذیرد که به این ترتیب مشکلات گذشته در راه توزیع نهاده‌ها برطرف شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سوال که آیا ارز دولتی نهاده‌های دامی تا پایان شهریورماه حذف می‌شود گفت: به طور کلی چنین سیاستی وجود ندارد و چنین تصمیمی اتخاذ نشده البته باید همه جوانب کار دیده شود و اگر قرار باشد تصمیمی در این حوزه اتخاذ شود باید با کار کارشناسی گسترده صورت پذیرد، اما تاکید می‌کنیم که فعلا چنین تصمیمی وجود ندارد.  

کد خبر: ۴۰٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha