۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
امسال ۲۰۰ معدن غیر فعال کوچک، فعال خواهد شد
رییس هیات عامل ایمیدرو:

امسال ۲۰۰ معدن غیر فعال کوچک، فعال خواهد شد

غریب پور، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از فعالسازی ۲۰۰ معدن کوچک و متوسط غیر فعال در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، خداداد غریب پور در آیین گشایش و امضای تفاهم نامه همکاری مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه حدود ۴ هزار معدن غیرفعال درکشور وجود دارد افزود: سال گذشته ۱۴۶ معدن غیر فعال به چرخه تولید بازگشت و امسال نیز ۲۰۰ معدن دیگر فعالیت خود را دوباره شروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه این معادن به دلایل حقوقی، قانونی، بازار، منابع مالی و یا مدیریتی غیر فعال شده است گفت: امسال راهکارهای بازگشت هزار معدن غیر فعال شناسایی شده و نحوه شروع به کار ۵۰۰ معدن نیز تعیین شده است که تا پایان امسال ۲۰۰ معدن به چرخه تولید باز میگردند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه نبود آمار دقیق از معادن کوچک یکی از مشکلات مهم در این حوزه است افزود: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ظرفیت مغفول مانده در کشور است که تاکنون بصورت خام فروخته شده که ساماندهی این معادن از ۹ ماه گذشته در دستور کار ایمیدرو قرارگرفته است و هم اکنون درحال شناسایی، فرآوری و فروش آن‌ها هستیم.

غریب پور با بیان اینکه این حوزه میتواند زمینه اشتغال قابل توجهی را فراهم کند افزود: برای فعال سازی این حوزه در حال ایجاد بازارچه در شهرهای مشهد و اصفهان هستیم.

وی هدف از راه اندازی مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی را استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها در بخش معدن وصنایع معدنی دانست و افزود: افزایش بهره وری در تولیدات بخش معدن و صنایع مهم‌ترین رویکرد است که در این مسیر راهی جز استفاده از فناوری وجود ندارد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به نبود حمایت مناسب از بکارگیری ایده‌های خلاقانه جوانان در دانشگاه‌ها گفت: ما شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه را در این زمینه شناسایی و با حمایت از آن‌ها، مسیرشان را برای ورود به اقتصاد کشور هموار خواهیم کرد.

غریب پور افزود: هم اکنون ۵ شرکت در این مرکز تحت حمایت قرار گرفته اند که البته توسعه این مراکز نیز در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر: ۴۰٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha