۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
نقش تعاونی‌ها در شبکه توزیع باید جدی گرفته شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نقش تعاونی‌ها در شبکه توزیع باید جدی گرفته شود

شریعتمداری، وزیر تعاون با بیان اینکه نقش تعاونی‌ها در توزیع باید جدی گرفته شود، گفت: تجربه موفقی در خصوصی‌سازی نداریم و باید به سمت اقتصاد مردمی برویم.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در نشست تعاون، توسعه و اشتغال گفت: حضور تعاونی‌ها در تأمین نیازهای مردم در برهه‌های مختلف زمانی همچون جنگ تحمیلی، غیرقابل انکار است و امروز که در جنگ اقتصادی هستیم، تعاونی‌ها می‌توانند نقش مؤثری در نظام توزیع داشته باشند، اما هنوز جدی گرفته نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی، تقسیم اقتصاد کشور به ۳ بخش خصوصی، دولتی و تعاونی است و دولت در جایی که امکان حضور بخش خصوصی و تعاونی باشد، نباید ورود کند.

وی ادامه داد: وقتی مجبوریم ارز را به صورت ۲ نرخی داشته باشیم و بخشی از ارز را در اختیار تولید قرار دهیم، باید اقلام با نرخ مناسب به دست مردم برسد و اتاق تعاون ایران اعلام آمادگی کرده است این نقش را ایفا کند.

وزیر کار گفت: با توجه به اینکه تجربه موفقی در خصوصی سازی نداشتیم، بهتر است به جای حرکت به سمت خصوصی‌سازی، بنگاه‌ها را به سمت اقتصاد مردمی سوق دهیم. استفاده از این ظرفیت جایگزین عادلانه‌تری برای توسعه بخش غیردولتی است.

وزیر تعاون اظهار داشت: حق‌السهمی باید از محل واگذاری‌ها به بخش تعاون اختصاص می‌یافت، اما نشد و در این دولت قدم‌های خوبی برداشته شد به گونه‌ای که قرار است بخشی از این مطالبه در قالب ردیفی پرداخت و صرف نهادسازی بخش تعاون شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی برای توسعه بخش تعاون همچون اختصاص ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزش‌افزوده بیمه و بانکداری به این بخش پیش‌بینی شده که هنوز محقق نشده است.

کد خبر: ۴۰٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha