۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کشت دوباره برنج و پرورش رتون در ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد

کشت دوباره برنج و پرورش رتون در ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندارن گفت:کشت دوباره برنج و پرورش رتون تاکنون در حدود ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد ۱۰ درصد تولید برنج سال زراعی جاری در استان اظهار داشت: برداشت شلتوک از درصد بالایی از شالیزارها معادل ۱۸۳ هزار هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک برداشت شود، یادآور شد: برداشت مکانیزه برنج امسال در استان رشد داشت و بیش از ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی با اشاره به کشت مجدد برنج در شالیزارهای استان گفت: در بیش از ۵۵ هزار هکتار از مزارع کشت دوره و در ۵۴ هزار هکتار دیگر نیز پرورش رتون انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه با آفات در مزارع شالیزاری گفت: امسال مبارزه به کرم ساقه خوار برنج در ۱۶۱ هزار هکتار از شالیزارها انجام شده است.

شهیدی فر با اشاره به رشد کشت ارقام محلی در مزارع استان گفت: از مجموع ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارها امسال ۱۶۷ هزار هکتار به زیرکشت ارقام محلی رفته است.

کد خبر: ۴۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha