۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
بیکار شدن ۸۵۰ هزار نفر در کشور با شیوع کرونا
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون خبر داد

بیکار شدن ۸۵۰ هزار نفر در کشور با شیوع کرونا

بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: از زمان شیوع بیماری ویروس کرونا تا ۱۰ مرداد، ۸۵۰ هزار نفر بیکار شده اند.

به گزاش بازار، مسعود بابایی افزود: از نیمه دوم اسفند که تقریبا شیوع بیماری کرونا در کشور ما رسمیت پیدا کرد، مشاغل بسیاری از این بیماری متاثر شدند که عمدتا در حوزه خدمات بودند. بیش از ۶۲ درصد کارگاه‌هایی که از کرونا متاثر شدند در حوزه خدمات بودند که معمولا نیروی زیادی نیز در این بخش فعالیت دارند.

وی گفت: حدود ۵۹ درصد این نیروهایی که ریزش کردند درحوزه خدمات بودند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش صنعت نیز ۳۱ درصد کارگاه‌ها از این بیماری متاثر شدند که ۲۸ درصد کارگران در این حوزه شغل خود را از دست دادند.

بابایی افزود: در بخش کشاورزی نیز حدود ۲۰ درصد از این بیماری متاثر و سه درصد نیروی کار در این حوزه بیکار شدند.

وی ادامه داد: تقریبا در سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت مقرری بگیر ما در سراسر کشور اضافه می‌شد، اما اکنون با تقاضای بسیاری مواجه شدیم. در واقع بیش از ۸۵۰ هزار نفر مدعی شدند که تحت تاثیر این بیماری کارخودشان را از دست داده اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما از ۱۰ مرداد به صورت آزمایشی برای ۵ استان سامانه جدیدی با عنوان سامانه جامع روابط کار راه انداز کردیم که بنا بود این سامانه با مجوز ستاد ملی کرونا از ابتدای خرداد در این حوزه بکار گرفته شود تا هم بررسی‌ها و هم پرداخت‌ها طبق قانون صورت گیرد و هم ایامی که افراد بایستی مقرری دریافت کنند.

وی افزود: اعلام کردیم کسانی که بیکاری شان از ابتدای اسفند استمرار داشته است یا از اول خرداد بیکار شدند در این سامانه ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کنند.

بابایی گفت: تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۱۰۷ هزار نفر اعلام کردند که بیکاری شان استمرار داشته است و یا از ابتدای خرداد بیکار شدند.

وی افزود: هرکسی که از دی ماه ۹۸ بیمه بیکاری پرداخت کرده است، بیمه بیکاری شامل آن می‌شود که در واقع ما سابقه ۶ ماه پرداخت بیمه را کنار گذاشتیم و کسانی هم که یک ماه بیمه بیکاری پرداخت کنند یعنی بیمه دی ماه را پرداخت کرده اند، توانستند از این مزایایی بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۴۰٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha