۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
۳ هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ایلام فعال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

۳ هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ایلام فعال است

ایلام- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در استان فعال است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت می کنند که این تعاونی ها با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر (با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت) تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزدیک به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون، ۲ هزار و ۷۵ طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها با اخذ بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام عنوان کرد: از مجموع تعاونی های ثبت شده در استان استان، ۶۷۴ تعاونی بانوان هستند که این تعاونیها در حال حاضر فرصت اشتغال بیش از ۵۴۰۰ نفر را دارا هستند.

شیرخانی تصریح کرد: بخش کشاورزی با ۱۰۹۹ تعاونی( ۳۳ درصد کل تعاونیها)، بخش خدمات با۹۰۷ تعاونی (۲۷ درصد کل تعاونیها)، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی(۱۸ درصد کل تعاونیها) بترتیب دارای فراوانی اول تاسوم وبخش معدن با۸ تعاونی دارای کمترین فراوانی ازمجموع شرکت های تعاونی ثبت شده هسند.

وی عنوان کرد: تعداد چهار تعاونی فراگیر ملی در سطح استان با عضویت ۷۰ درصدی سه دهک پایین درآمدی با هدف فقرزدایی از طریق ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت شغلی، بهبود وضع معیشتی یا تلفیقی از آنها با عضویت ۳۱۳ نفر و اشتغالزایی بیش از ۶۰ نفر در استان تشکیل گردیده است.

کد خبر: ۳۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha