۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ظرفیت واحدهای فرآوری صنایع کشاورزی در زنجان افزایش یافت
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

ظرفیت واحدهای فرآوری صنایع کشاورزی در زنجان افزایش یافت

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: ظرفیت واحدهای فرآوری صنایع کشاورزی در استان از ۲۳۷ هزار تن در ابتدای سال ۹۲ به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۱ تن در سال جاری افزایش یافته است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ظرفیت واحدهای فرآوری صنایع کشاورزی در زنجان از حدود ۲۳۷ هزار تن در ابتدای سال ۹۲ به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۱ تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی به صدور تاسیس واحدهای صنایع تبدیلی در استان زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: از سال ۹۲ تاکنون برای ۵۷۲  واحد صنایع تبدیلی تمدید و اصلاحیه مجوز تاسیس صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت:  توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه های مهم جهاد کشاورزی است و این استان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری در سال گذشته را از ان خود کرد.

تاراسی با بیان اینکه باید برای توسعه صنایع تبدیلی از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، ابراز داشت: براساس آخرین بررسی‌ها با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول کشاورزی در زنجان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان قابلیت صادرات ۲۱ نوع محصول کشاورزی را دارد ، گفت: در سال جهش تولید توسعه صنایع تبدیلی گندم؛گوجه فرنگی، انگور توسط سازمان جهاد کشاوری استان به جد دنبال می شود.

کد خبر: ۳۹٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha