۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
شناسایی ۸۳ نقطه حادثه خیز و تلاش برای ایمن سازی محورها در همدان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد:

شناسایی ۸۳ نقطه حادثه خیز و تلاش برای ایمن سازی محورها در همدان

همدان- پرورشی خرم؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ گفت: امسال ۸۳ نقطه جدید پرتصادف و دارای تصادف در محورهای استان همدان شناسایی و در راستای ارتقای ایمنی راه های مواصلاتی استان همدان برنامه ریزی شده است.

حمید پرورشی خرم در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت راه‌های حوزه استحفاظی استان همدان گفت: مجموع طول راه‌های استان همدان برابر پنج هزار و ۱۱۴ کیلومتر است که این راه‌ها شامل ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۴۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه درون شهری، ۳۱۸ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۱ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۶۲ کیلومتر راه روستایی است.

وی عنوان کرد: استان همدان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و وضعیت کریدور ارتباطی با شش استان هم جوار در ارتباط است و همین مساله ترافیک بسیار سنگینی در راه‌های استان همدان ایجاد می‌کند به طوری که در تعطیلات طول سال نیز شاهد پیک ترافیکی در راه‌های همدان هستیم.

پرورشی خرم با بیان اینکه باید در زمینه توسعه راه‌ها به نحوی پایش داشته باشیم که در سطح مناسبی از ایمنی راه‌های استان همدان را قرار گیریم، گفت: تأمین و ارتقای ایمنی در راه‌های مواصلاتی از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ گفت: در این راستا به صورت مستمر راه‌ها را مورد بازدید و پایش قرار می‌دهیم و با تعاملی که با سایر دستگاه‌های مرتبط چون پلیس راه وجود دارد سعی داریم با احصای نقاط قوت و ضعف در راه‌ها اقداماتی برای تأمین و ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی در پیش بگیریم.

وی در تشریح این اقدامات به بیان برنامه ریزی های به عمل آمده در راستای ایمنی، ساماندهی و صیانت از حریم راه‌ها اشاره و مطرح کرد: در حوزه ایمنی، اجرای خط کشی راه‌ها، نصب حفاظ‌های میانی و کناری، احداث، توسعه و نگهداری شبکه روشنایی در طول راه‌ها، نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی و آشکارسازی نقاط مناطق پرخطر اقداماتی به صورت مداوم به انجام می‌رسد.

پرورشی خرم در این راستا عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیری در تلفات رانندگی در حوزه راه‌های استان همدان هستیم.

حفاظ‌های میانی ۶۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و آزادراهی استان همدان نصب شده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ عنوان کرد: در حال حاضر، حفاظ‌های میانی برای بالغ بر ۶۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و آزادراهی استان همدان در محورهای مواصلاتی نصب و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز برای سال جاری در دستور کار است.

پرورشی خرم از نصب حفاظ‌های جانبی در نواحی پرتگاهی راه‌های مواصلاتی استان همدان نیز سخن گفت و افزود: هم اکنون بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر گاردریل در طول راه‌های استان نصب شده که به صورت مستمر، مورد نگهداری قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۱۱۹ کیلومتر از طول راه‌های مواصلاتی استان همدان به سیستم روشنایی مجهز است و در حال حاضر، توسعه شبکه روشنایی با حدود ۲۲ کیلومتر نیز در دستور کار داریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ با بیان این که با توجه به تصادفات در تقاطع‌های جاده‌ای، موضوع روشنایی در این نقاط اهمیت دارد، گفت: در این زمینه نیز توسعه و تکمیل روشنایی هشت تقاطع را در برنامه کاری قرار داده ایم.

پرورشی خرم از تأثیرات احیای خط کشی‌ها و تجدید آنها بر ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای سخن گفت و ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون هر ساله بالغ بر یک هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان همدان تجدید خط کشی داشته است.

تجدید خط کشی ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز بیش از ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان را تجدید خط کشی کرده ایم، اضافه کرد: تهیه، نصب و نگهداری تابلوهای اطلاعاتی، تابلوهای اخطاری، تابلوهای راهنمای مسیر، کیلومتر شمارها، تابلوهای اخطاری و انتظامی از دیگر راه‌های ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها است که از برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ در خصوص آشکارسازی نقاط پر تصادف نیز عنوان کرد: از سال ۹۵ شناسایی نقاط پر تصادف در سطح استان آغاز شد که در این راستا، تعداد ۱۰۶ نقطه شناسایی شد.

وی گفت: از این تعداد ۳۶ نقطه دارای تصادف و ۷۰ نقطه پُر تصادف بود که تمام این نقاط در حال حاضر از حداقل الزامات ایمنی برخوردار شده اند که همین امر در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسیاری داشته است.

امسال ۸۳ نقطه پُر تصادف و دارای تصادف جدید در محورهای استان همدان شناسایی شد

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۸۳ نقطه پُر تصادف و دارای تصادف جدید در محورهای استان همدان شناسایی شد، ادامه داد: بحث آزادسازی حریم قانونی راه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راه‌ها نیز نقش مؤثری در کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای به دنبال خواهد داشت.

شناسایی ۲۶۶ تجاوز به حریم جاده‌های استان همدان
پرورشی خرم به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۶ مورد از تجاوز به حریم قانونی جاده‌های سطح استان همدان شناسایی و توقف کار آنها انجام شده و بیش از ۵۸ مورد تخریب در این زمینه در سال جاری صورت گرفته است.

وی از بحث حریم قانونی راه‌ها و صدور مجوز قانونی عبور تأسیسات در این زمینه نیز سخن گفت و افزود: در سال جاری بالغ بر ۵۵۰ مورد صدور مجوز در این زمینه داشته ایم.

پرورشی خرم در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر وضعیت ایمنی مسیر گردنه اسدآباد نیز اظهار کرد: بحث تعریض مسیر گردنه اسدآباد از سوی اداره راه و شهرسازی و اجرای حفاظ بتنی برای ارتقای ایمنی و نصب روشنایی این محور از سوی اداره راهداری همدان از برنامه‌های اصلی در راستای ارتقای ایمنی مسیر گردنه اسدآباد است.

وی در ادامه به بحث‌های فرهنگی برای نگهداری از تأسیسات نصب شده در راه‌های مواصلاتی نیز اشاره کرد و گفت: این تأسیسات و تجهیزات با صرف هزینه‌های بالایی در طول جاده‌ها و راه‌ها خریداری و نصب می‌شوند اما هم اکنون افزایش آمارها در زمینه سرقت از تجهیزات ایمنی راه‌ها را شاهد هستیم و نیاز است تا در این زمینه فرهنگ سازی هایی به عمل آید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان‌ در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این که همه مردم باید در حفظ و نگهداری و بهترین شکل بهره برداری از این تجهیزات ما را یاری کنند، گفت: در این زمینه، رسانه‌ها در فرهنگسازی نقش مهمی را برعهده دارند.

کد خبر: ۳۹٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha