۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
 استقلال بانک مرکزی به نفع اقتصاد کشور است
کارشناس اقتصاد کلان:

استقلال بانک مرکزی به نفع اقتصاد کشور است

میرمحمدی، کارشناس اقتصاد کلان گفت: گفت: اگر نظام دستور دهی به بانک مرکزی برچیده شود و هدایت و مدیریت نظام اقتصادی بر عهده متولیان بانک و پژوهشکده بانک مرزی گذاشته شود، بازارهای مختلف با توجه به ظرفیت اقتصادی جامعه تنظیم می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدحسین میرمحمدی گفت: کمیته نقدینگی باید بتواند حوزه ارتباطی بین بازارها و نقدینگی مورد نیاز جامعه و موضوع تورم را کنترل کند.

وی افزود: پژوهشکده پولی و بانکی باید کمک کند تا ما از جنبه‌های سنتی اقتصاد فاصله بگیریم.

نماینده سابق مجلس با اشاره به این که چاپ پول بدون پشتوانه از جمله اقدامات سنتی اقتصاد است، اظهار داشت: بانک مرکزی امروزه ماموریت و رویکرد جدیدی را برای پژوهشکده پولی تعریف کرده است.

وی تاکید داشت: استقلال بانک مرکزی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند بانک مرکزی را در حوزه هدایت اقتصاد کشور بر اساس نظرات خودش استوار کند.

محمدحسین میرمحمدی اضافه کرد: اصلاح قوانین می‌تواند چالش‌ها و نقطه ضعف‌هایی که در حوزه عملیات بانک‌داری بدون ربا و غیره را وجود دارند را برطرف کند.

وی با اشاره به این که مجلس در استقلال بانک مرکزی می‌تواند موثر باشد، عنوان کرد: اصلاح نظام پولی و بانکی از مجلس دهم در دستور کار این نهاد بود و تا به امروز به جمع‌بندی نهایی رسیده است و قرار است در مجلس یازدهم به حیطه عملیات کشیده شود.

این کارشناس اقتصاد کلان افزود: اگر نظام دستور دهی به بانک مرکزی برچیده شود و هدایت و مدیریت نظام اقتصادی بر عهده متولیان بانک و پژوهشکده بانک مرزی گذاشته شود، بازارهای مختلف با توجه به ظرفیت اقتصادی جامعه تنظیم می‌شوند.

وی ادامه داد: استقلال بانک مرکزی به نفع اقتصاد کشور است.

کد خبر: ۳۹٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha