۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
استفاده از شبکه ملی اطلاعات یک‌ ضرورت است/ فراهم‌سازی بستری امن برای فعالیتهای مجازی
کارشناس فناوری اطلاعات:

استفاده از شبکه ملی اطلاعات یک‌ ضرورت است/ فراهم‌سازی بستری امن برای فعالیتهای مجازی

اصفهان - دیم کار، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: استفاده از شبکه ملی اطلاعات یک‌ ضرورت برای مردم به خصوص برای ایجاد بستری امن در راستای فعالیت های مالی در فضای مجازی است.

محمدحسین دیم کار در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات و مشکلات در تراکنش های مالی در بستر فضای مجازی لو رفتن اطلاعات بانکی کاربران است، اظهار داشت: این موضوع در چند سال اخیر و با توجه به آشنایی کم برخی کاربران به شدت افزایش پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه رمز پویا تا حدود زیادی توانست کمک کاربران در مقابل کلاهبرداران باشد، ابراز داشت: رمز پویا توانست حدود ۷۰ درصد کلاهبرداری ها در تراکنش های مالی در فضای مجازی را کاهش دهد.

استفاده از شبکه ملی اطلاعات یک‌ ضرورت است
این کارشناس فناوری اطلاعات استفاده از شبکه ملی اطلاعات را یک‌ ضرورت برای مردم به خصوص برای ایجاد بستری امن در جهت فعالیت های مالی در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در طی سال های اخیر با وجود دغدغه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات به این موضوع اهمیت چندانی داده نشده است.

وی آموزش مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار در فضای مجازی را یک‌ضرورت دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردم برای خریدهای حضوری، اقبال مردم به سمت فروشگاه های اینترنتی بیشتر شده است که این موضوع اهمیت آموزش مردم‌ را دو چندان کرده است.

دیم کار افزود: کاربران در هنگام خرید در فضای مجازی باید مراقب کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان باشند و تا به سایت و یا درگاه پرداخت مالی اطمینان کسب نکرده اند، از هر گونه فعالیت مالی در فضای مجازی به شدت پرهیز کنند.

کد خبر: ۳۹٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha