۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
فائو: قیمت جهانی مواد غذایی در ۶ ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید
بالاترین افزایش قیمت در شکر و روغن های گیاهی؛

فائو: قیمت جهانی مواد غذایی در ۶ ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)  در روز پنجشنبه اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه آگوست به بالاترین سطح شش ماهه خود رسید و  برای سومین ماه متوالی روند صعودی را طی کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از آناتولی، بر اساس آمارهای فائو،  شاخص قیمت مواد غذایی ماهانه به میزان دو درصد افزایش یافته و در ماه گذشته به طور متوسط ‌معادل ۹۶.۱۵ ثبت شده است زیرا دلار آمریکا با ضعف بیشتری از قیمت های بین المللی اکثر کالاهای کشاورزی پشتیبانی می کند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)  در روز پنجشنبه اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته برای سومین ماه متوالی روند صعودی را طی کرد و بالاترین سطح را در طی شش ماه تجربه کرد.  

بر اساس این گزارش، در ماه آگوست افزایش قیمت برای قند و روغنهای گیاهی  و همچنین قیمت غلات نیز هر چند نسبتاً متوسط به میزان بیشتری مشخص بود.

از طرف دیگر، ارزش مالی گوشت و لبنیات نیز نزدیک به سطح ماه ژوئیه و ثابت مانده بود.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو یک شاخص وزنی تجاری است که قیمت های بازارهای بین المللی پنج گروه عمده کالاهای غذایی را مورد بررسی قرار می دهد.

علاوه بر آن فائو همچنین در گزارش خود نشان داد که شاخص قیمت شکر در ماه آگوست به طور متوسط ‌۸۱.۱ واحد بود که نسبت به ماه قبل به میزان ۶.۷ درصد با افزایش مواجه شد.

آخرین افزایش ماه به ماه بازتاب و نشانگر چشم انداز کاهش تولید به دلیل شرایط نامساعد جوی در اتحادیه اروپا و همچنین تایلند، دومین صادر کننده بزرگ قند جهان می باشد.

شاخص قیمت لبنیات در ماه گذشته به طور متوسط ‌۱۰۲.۰ واحد و همچنین گوشت به طور متوسط ‌۹۳.۲ واحد بود که هردو از ماه ژوئیه بدون تغییر باقی مانده اند.  

همچنین، شاخص قیمت روغن نباتی در ماه آگوست به طور متوسط ‌۹۸.۷ واحد گزارش شد که ۵.۹ درصد افزایش را تجربه کرد و به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۰ رسید.

شاخص قیمت غلات نیز به طور متوسط ‌۹۸.۷ واحد به ثبت رسید که نسبت به جولای ۱.۹ افزایش داشت.

فائو در گزارش خود خاطرنشان کرد که در میان غلات سورگوم ( گیاهی از خانواده غلات است که در ایران ذرت خوشه ای نامیده می شود)، جو، ذرت و برنج بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده اند.

فائو تصریح کرد که قیمت گوشت گاو و مرغ کاهش یافته است که به دلیل سرعت ضعیف خرید واردات،  علیرغم کاهش کشتار دام و فرآوری در مناطق مهم تولید می باشد.

دو ماه پیش،  برآورد فائو برای فصل غلات  ۹.۳ میلیون تن افزایش بود. این آژانس سازمان ملل متحد اکنون انتظار دارد که تولید جهانی غلات به ۲.۷۹۰ میلیارد تن برسد که سه درصد بالاتر از برداشت سال ۲۰۱۹ خواهد بود.   

کد خبر: ۳۹٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha