۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
ظرفیت تولید نفت میدان یاران جنوبی افزایش یافت
سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی:

ظرفیت تولید نفت میدان یاران جنوبی افزایش یافت

کاظمینی، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی گفت: ظرفیت تولید نفت میدان مشترک یاران جنوبی با نصب دستگاه تفکیک‌گر سیار (MOS) ساخت داخل، به ۲۵ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش بازار به نقل از شانا، همایون کاظمینی، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، با اعلام این خبر گفت: این برای نخستین بار است که دستگاه تفکیک‌گر سیار ساخت داخل در غرب کارون نصب و راه‌اندازی شده و این اقدام از حیث بهره‌مندی کامل از توان ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه، با هزینه‌ میانگین معادل ۱۶.۵ سنت برای هر بشکه، بالغ بر ۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت یاران جنوبی اضافه شده است.

به گفته سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت، هم‌اکنون از ۱۲ حلقه چاه میدان یاران جنوبی نفت برداشت می‌شود و بهره‌برداری از ۶ حلقه چاه دیگر نیز در برنامه این میدان قرار دارد.

براساس این گزارش، پیش از این در فروردین‌ماه امسال، ۶ حلقه چاه میدان یاران جنوبی با وجود تمامی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به مدار آمد و با توجه به نصب دستگاه تفکیک‌گر سیار، روند افزایشی ظرفیت تولید این میدان مشترک ادامه یافت.

میدان نفتی یاران جنوبی در ۱۳۰ کیلومتری غرب اهواز، در مرز مشترک ایران و عراق واقع شده است.

کد خبر: ۳۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha