۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
صادرات کالا در استان سمنان به ۷۹ میلیون دلار رسید/ ضرورت ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

صادرات کالا در استان سمنان به ۷۹ میلیون دلار رسید/ ضرورت ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی

گرمسار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر لزوم ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی گفت: صادرات کالا در استان به ۷۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی گرمسار با تأکید بر لزوم ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی این استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات کالا در استان به ۷۹ میلیون دلار رسیده است.

وی بابیان اینکه ۹۶ هزار تن کالا در این مدت از گمرک استان سمنان صادرشده است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی باید به دنبال افزایش تنوع در کالاهای صادراتی و شناسایی بازارهای هدف باشند تا گامی مؤثر نسبت به ایجاد توسعه صادراتی و ارزآوری در استان سمنان برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، پاکستان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان در زمره کشورهایی که بیشترین حجم صادرات کالا به آن‌ها انجام می‌شود.

تشنه دل با اشاره به‌ضرورت ارائه خدمات به صادرکنندگان بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۷۰۰ فقره سفارش واردات کالا به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار در استان سمنان ثبت‌شده است.

وی افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، مواد اولیه موردنیاز خط تولید واحدها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم‌خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و غیره در لیست مهم‌ترین کالاهای وارداتی به استان قرار دارند.

کد خبر: ۳۹٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha