۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای گوشی تلفن همراه
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای گوشی تلفن همراه

محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، از کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشی تلفن همراه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی محبی افزود: میزان خرید مردم از یک میلیون دویست دستگاه تلفن همراه در ماه، به یک میلیون دستگاه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای گوشی‌های کمتر از ۵ میلیون تومان است گفت: با بازگشایی مدارس و احتمال برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری، دانش آموزان نیاز به تلفن همراه بیشتر خواهند شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی وارتباطی در خصوص وضعیت تامین گوشی تلفن همراه در بازار ادامه داد: طبق قانون شرکت‌های قدیمی در واردات گوشی تلفن همراه تا سقف یک و نیم میلیون یورو امکان واردات این کالا را دارند و شرکت‌های جدید تا ۵۰۰ هزار یورو مجوز واردات تلفن همراه را دریافت کرده اند که این سقف در شش ماه گذشته پرشده است.

محبی با اشاره به انتظار وارد کنندگان گوشی تلفن همراه برای تعیین تکلیف سقف فعلی گفت: برای تامین نیاز بازار، سقف واردات تلفن همراه باید تا دو برابر افزایش یابد که در این خصوص بانک مرکزی و سازمان صنعت و معدن درحال تصمیم گیری هستند.

وی افزود: افزایش نرخ دلار در کشور، واردات بدون برنامه ریزی مناسب و همچنین افزایش ۱۰ درصدی قیمت ic از سوی شرکت‌های تولید کننده، سبب پرشدن سقف واردات در کشور شده است.

کد خبر: ۳۹٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha