۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
واحدهای تولید خوراک دام و طیور مازندران با نصف ظرفیت فعالیت می کنند
رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:

واحدهای تولید خوراک دام و طیور مازندران با نصف ظرفیت فعالیت می کنند

ساری - رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران، ظرفیت واحدهای تولید خوراک دام و طیور استان را دو میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۵۰ واحد خوراک دام و طیور با نیمی از ظرفیت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر میران آملی عصر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مازندران با اشاره به تولید دو میلیون خوراک دام و طیور استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ واحد تولید خوراک دام و طیور در استان مشغول فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه واحدهای تولید خوراک دام و طیور با نیمی از ظرفیت مشغول فعالیت هستند، برلزوم حمایت دولت برای حل مشکلات فراروی این واحدها تاکید کرد.

وی ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور را از موانع فراروی اعلام کرد و خواستار پیشگیری از صدور مجوز جدید برای فعالیت واحدهای تولیدی خوراک دام و طیور در استان شد و گفت: در حال حاضر نیمی از تولیدات این واحدها در استان مصرف می شود.

میران، استانداردسازی و ارتقای کیفیت تولیدات واحدهای خوراک دام و طیور را مسئله اساسی برشمرد و گفت: هرگونه سرمایه گذاری جدید در این حوزه، وضعیت این صنعت را با مشکلات مواجه خواهد کرد.

عطاء الله حسین زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، کیفیت پایین خوراک واحدهای تولیدی دام و طیور استان را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت:این مسئله سبب شده تا بیشتر واحدهای مرغداری از دان های سنتی برای مصرف در واحدهای مرغداری استفاده کنند.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت خوراک دام و طیور در استان تصریح کرد: استفاده از دان سنتی می تواند تبعاتی داشته باشد و با ارتقای کیفیت تولیدات باید روند مصرف دان های صنعتی را افزایش دهیم.

کد خبر: ۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha