۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
حذف کامل مجوزهای کسب‌وکار در دستور کار مجلس
رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

حذف کامل مجوزهای کسب‌وکار در دستور کار مجلس

عنابستانی، رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در تلاشیم که صدور مجوزهای اشتغال را در همه حوزه‌ها به معنای کامل حذف کنیم و دولت هم نظارت را به بعد از راه‌اندازی شغل موکول کند.

به گزارش بازار  علی اصغر عنابستانی رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو درباره موانع تولید گفت: ساختار اداری کشور ما در حوزه نظارت بر تولید مشکلات عدیده‌ای دارد.

وی افزود: گویا ما پذیرفته‌ایم که حتماً نظام صدور مجوزها را داشته باشیم و با این توجیه که می‌خواهیم حوزه تولید را ساماندهی کنیم الزام کردیم که هر کسی برای شروع فعالیت اقتصادی اول از دولت مجوز بگیرد و بعد مشغول کار شود.

عنابستانی ساختار صدور مجوزها را بزرگترین مانع بر سر راه تولید داخلی دانست و گفت: صدور مجوزها فرصت‌های زیادی را از تولیدکنندگان و کارآفرینان می‌گیرد و علاوه بر افزایش هزینه‌های تولید، به محیط رانت نیز تبدیل شده و فساد بسیار زیادی را به بار آورده است، درحالیکه این موضوع در بسیاری از ساختارهای اداری دنیا برعکس است، یعنی برای شروع اشتغال به کار به جز در موارد خاص دریافت مجوز لازم نیست.

رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه شروع بسیاری از شغل‌ها نیازی به مجوز ندارند، گفت: بهترین اقدام ممکن در سال جهش تولید، حذف نظام صدور مجوزهاست که اگرچه کار سختی است اما شدنی است.

عنابستانی از ارائه طرحی در این زمینه در مجلس سخن گفت و افزود: طرحی ارائه شده که بر اساس آن صدور مجوزهای اشتغال را در همه حوزه‌ها به معنای کامل حذف کنیم و دولت هم نظارت خود را به بعد از راه اندازی شغل موکول کند.

این نماینده مجلس، دولت را بزرگترین مانع در بخش تولید دانست و گفت: دولت به دلیل اینکه می‌خواهد نظارت و رگولاتوری کند به یک مانع تولید تبدیل شده و لذا ابتدا باید موانع ایجاد شده توسط ساختار دولتی را برداریم و بعد به سراغ حمایت‌ها برویم.

کد خبر: ۳۹٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha