۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
گام های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان/ محرومیت زدایی سرلوحه کارمان است
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان در گفتگو با بازار:

گام های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان/ محرومیت زدایی سرلوحه کارمان است

هرمزگان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان با بیان اینکه هر جایی که نیاز به خدمتگزاری باشد در آنجا حاضر می شویم، گفت: رفع غبار محرومیت از استان هرمزگان سرلوحه کار در ستاد است.

بازار؛ گروه استان ها: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان هرمزگان عملکرد درخشانی از دیرباز تا کنون از خود به جای گذاشته است، اجرای طرح ها و پروژه های متعدد در راستای محرومیت زدایی در کشور علی الخصوص در مناطق محروم استان هرمزگان از رسالت های بزرگ این ستاد در میهن اسلامی است.

ارتباط موثر با گروه های جهادی و همچنین تلاش های شبانه روزی دلاورمردان در این ستاد، باعث شده است نمودار پیشرفت و توسعه در کشور سرعت بیشتری به خود گیرد و شاهد آبادانی مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته کشورمان هستیم.

منوچهر دانشمند در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تشریح عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان هرمزگان در سال ۹۹ اظهار کرد: این ستاد در زمان وقوع سیل در شهرستان جاسک، به مدت ۲۳ روز اقدام به برپایی آشپزخانه در مدرسه ابن سینا کابریگ و طبخ و توزیع روزانه ۳ الی ۵ هزار پرس غذای گرم و همچنین وعده صبحانه بین سیل زدگان این شهر کرد.

وی افزود: علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم بین سیل زدگان شهرستان جاسک، به همت ۱۳۰ گروه جهادی مرد و با همکاری سایر نهادها، خانه های سیل زدگان، تخلیه و لایروبی شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان همچنین اضافه کرد: شرایط حساس شهرستان جاسک به دلیل شیوع ویروس کرونا و فقر مسائل پزشکی در آن منطقه، ما را بر آن داشت تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، کاروان سلامت متشکل از پزشکان و تمامی تجهیزات پزشکی که متعلق به بنیاد احسان و برکت استان بود، در درمانگاه گابریک مستقر و به مدت یک هفته، قریب به ۵ میلیارد تومان خدمات رایگان در زمینه‌های مختلف به مردم آن منطقه ارائه شد. 

۴۲۰ بسته معیشتی بین مردم سیل زده تمبک توزیع شد
دانشمند ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان هرمزگان، پس از کمک رسانی به سیل زدگان شهرستان جاسک، به یاری سیل زدگان تمبک از توابع شهرستان میناب شتافت و طی ۷۲ ساعت، حدود ۴۲۰ بسته معیشتی بین مردم سیل زده این روستا توزیع کرد.

از زمان شیوع کرونا، به دستور مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با همکاری ۱۳۰ گروه جهادی مرد و ۸۰ گروه جهادی زن این ستاد، در راستای مقابله با کرونا، اقدامات خوبی از قبیل ضدعفونی معابر، توزیع مواد ضدعفونی و ... در استان صورت گرفت

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، به دستور مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، با همکاری ۱۳۰ گروه جهادی مرد و ۸۰ گروه جهادی زن این ستاد، در راستای مقابله با ویروس کرونا، اقدامات خوبی از قبیل ضدعفونی معابر، توزیع مواد ضدعفونی و ... در استان صورت گرفت. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ادامه داد: این ستاد همچنین مواد ضدعفونی و ماسک تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد.

رسیدگی به مناطق محروم از اهداف بنیاد برکت
دانشمند، رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را از اهداف بنیاد احسان و برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) عنوان و بیان کرد: مواد ضدعفونی متشکل از پکیج کامل ژل مخصوص شستشوی دست و ماسک در مناطق حاشیه ای شهر بندرعباس، منطقه هشتبندی، شهرستان های جاسک و بشاگرد توزیع شد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره)، با توجه به وضعیت نامناسب معیشت مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۳۲ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از درون استان، خریداری و بین قشر آسیب‌دیده از قبیل کارگران، صیادان و ... توزیع کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان با بیان اینکه اقلام مصرفی مرغ و برنج بسته‌های معیشتی از سازمان صمت و با تایید این سازمان تهیه می‌ شود، اضافه کرد: تمامی اقلام بسته‌های معیشتی از درون استان خریداری و توسط گروه‌های جهادی این ستاد و همچنین سپاه و بسیج بین آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا توزیع شد.

ارائه خدمات رایگان همچنان در مناطق محروم استان درحال انجام است، این ستاد همچنین به کارگران شهرداری و تمامی دستگاه‌ها که نیازمند کمک بودند خدمات رسانی کرده است

دانشمند همچنین اضافه کرد: با توجه به شناخت کامل نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و همچنین ائمه جمعه شهرستان‌ها از مسائل و مشکلات مردم استان، توزیع این بسته‌های معیشتی در نخستین رزمایش همدلی، با محوریت امام جمعه بندرعباس و سایر ائمه جمعه بین نیازمندان هرمزگانی توزیع شد.

توزیع ۱۶۰ هزار قطعه مرغ بین نیازمندان هرمزگانی 
وی در ادامه از توزیع ۱۶۰ هزار قطعه مرغ به مبلغ ۵ میلیارد تومان بین نیازمندان استان، طبخ و توزیع ۷۵ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر و تاسوعای حسینی از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان در دومین مرحله از رزمایش همدلی در هرمزگان برشمرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان در پایان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات رایگان همچنان در مناطق محروم استان درحال انجام است، گفت: این ستاد همچنین به کارگران شهرداری و تمامی دستگاه‌ها که نیازمند کمک بودند خدمات رسانی کرده است.

کد خبر: ۳۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha