۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
جریمه ۱۸۹ میلیاردی صنوف متخلف تهران در مرداد ماه
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران خبر داد

جریمه ۱۸۹ میلیاردی صنوف متخلف تهران در مرداد ماه

محمدی پور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از روند افزایشی قاچاق و احتکار در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار، نظارت و بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته صد در صد و نسبت به ماه گذشته شش در صد افزایش داشته و در مرداد ماه ۹۹ جریمه ۱۸۹ میلیاردی صنوف متخلف تهران انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید محمدی‌پور معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران درباره نحوه بازرسی از کارخانجات و تولیدی‌ها افزود: در صورت مشاهده تخلف در کارخانجات تولیدی، به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش داده و آن‌ها موظف به پرداخت جرائم نقدی شده که ضمانت اجرائی آن به قدری زیاد است که توان پرداخت آن را نداشته و منجر به بسته شدن حساب‌های بانکی آن‌ها می‌شود.

وی بررسی و نظارت بر واحدهای تولیدی را در الویت دانست و افزود: ارائه آمار توسط تولیدی‌ها بیانگر نحوه عملکرد آن‌ها بوده که بازرسی بر آن‌ها به شکل ماهانه و به اقتضای شرایط بازار، نظارت بر برخی از این واحدها بیشتر از بقیه است.

معاون بازرسی سازمان صنعت و معدن استان تهران در ادامه تصریح کرد: این اطمینان را می‌دهیم که این جرائم، ضمانت اجرایی داشته و اگر در سطح کلان و کارخانجات قیمت مصوب کالاها و محصولاتی که مشمول قیمت گذاری بوده به درستی درج نشود بی‌شک با جرائم بازدارنده مواجه خواهند شد.

محمدی‌پور همچنین بازرسی‌های مرداد ماه را بیش از ۶۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ درصد منجر به کشف تخلف بوده که ۶۲۰۰ پرونده با ارزش ریالی ۱۸۹ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی رسیدگی به قاچاق کالا و احتکار را در اولویت برشمرد و اضافه کرد: در مرداد ماه سال جاری در این رابطه ۶۱۵۵ مورد بازرسی انجام گرفته که ۴۶ مورد منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده با ارزش ریالی ۲ میلیارد تومان همچنین طی گشت‌های مشترک تعزیرات، دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی، آگاهی و اماکن ۱۸۷۷ گشت انجام گرفته که ۶۸۷ مورد تخلف با ارزش ریالی ۵۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همین رابطه عنوان کرد: در بحث نظارت بر آرد و نان استان تهران ۳۱۱۹ مورد بازرسی انجام گرفته که ۶۷۲ پرونده با ارزش ۳۰۲ میلیون تومان تشکیل شده است.

محمدی پور بیشترین شکایات مردمی در یک ماه اخیر را در حوزه نان، لبنیات، مرغ و تخم مرغ و میوه و سبزیجات برشمرد و گفت: در خصوص شکایات واصله در مرداد ماه ۴۴۴۲ مورد شکایت مردمی دریافت شده که از این تعداد ۲۴۶۴ مورد تلفنی با سامانه ۱۲۴ و ۱۹۸۷ مورد حضوری با ارائه مستندات دریافت شده که از این تعداد ۳۲۳۷ مورد غیر متخلف و ۱۲۰۵ فقره به عنوان متخلف شناخته و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در حوزه تخلفات غیر از قاچاق و احتکار، بقیه موارد را کنترلی اعلام و بیان کرد: رسیدگی به وضعیت قاچاق و احتکار در الویت و دستور کاری دستگاه قضا است چرا که با توجه به شرایط روز اقتصادی حاکم بر بازار بحث قاچاق و احتکار بسیار فعال‌تر از پارسال و حتی ماهای گذشته بوده که موجب افزایش ۶ درصدی بازرسی‌ها در این حوزه باعث شده اقدامات در این زمینه از حالت کنترلی به حالت تهاجمی انجام بگیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه تصریح کرد: تخلفات انجام گرفته طی گزارشاتی به تعزیرات حکومتی اعلام و تعزیرات بر اساس نوع تخلف آن‌ها را جریمه و اگر در این میان یک واحد صنفی بیش از سه بار در یک سال جریمه شود بار چهارم این واحد پلمپ و نصب پرچم برای آن در نظر گرفته می‌شود.

محمدی‌پور در پایان به متخلفان و سودجویان هشدار داد و گفت: نظارت و کنترل‌های ما به ویژه در بحث احتکار کالاهای مصرفی مردم اعم از موادغذایی تا لوازم خانگی روز به روز بیشتر و تحت رصد قرار گرفته همچنین در سامانه ۱۲۴.ir قیمت کالاهایی که درج نشده را پیگیری و مورد بررسی قرار می‌دهیم

کد خبر: ۳۹٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha