۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
استارت آپ های ایران پتانسیل برند شدن در سطح بین المللی را دارند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

استارت آپ های ایران پتانسیل برند شدن در سطح بین المللی را دارند

کرج- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به نقش مهم استارت‌آپها در کشور گفت: ایران به دلیل تنوع آب و هوایی در تولید انواع کالای صنعتی و تولیدات کشاورزی پیشتاز است اما متاسفانه نگاه سنتی به این موضوع سبب مغفول ماندن این ظرفیت شده در حالیکه اگر با نگاه مدرن و تجاری به هر یک از این تولیدات نگاه کنیم، با بستر گسترده‌ای از استارت‌آپ‌ها مواجه خواهیم شد که هر یک پتانسیل برند شدن در سطح جهانی و بین‌المللی را دارند.

 به گزارش خبرنگار بازار، مهدخت بروجردی علوی عصر امروز در هفتاد و سومین شورای هم اندیشی دانشگاه های جامع علمی کاربردی با مراکز تحت نظارت البرز در دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز برگزار شد، با اشاره به استارت‌آپ های موفق و نوین در کشور گفت: شنیدن نام استارت‌آپ‌هایی نظیر «عناب»، «زعفران» یا «کنجد» در قدم اول برای شما تعجب‌آور باشد اما در بسیاری از استان‌های کشور این امر به پدیده‌ای رایج، منبع سرشار درآمد و از همه مهمتر اشتغالزایی و مهارت‌آموزی تبدیل شده است.

بروجردی افزود: به عنوان مثال، با پیگیری استارت‌آپ کنجد در یزد، دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار کارخانه‌ای با تولید انواع محصولات کنجد و ارده و غیره تأسیس شده است که خیال دانشجویان آن را از نظر اشتغال در آینده راحت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم دانشگاه علمی کاربردی در افزایش مهارت دانشجویان گفت: در ستاد پژوهش دانشگاه عنوان دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی در حال تغییر است، چرا که باور داریم دانشگاه علمی کاربردی خود در دل صنعت قرار دارد.

بروجردی با تاکید بر لزوم آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی در زمینه‌های مختلف مهارتی گفت: با احصاء نیاز بازار ۶۰۰ هزار واحد ساعت نیاز به آموزش مهارتی در کشور وجود دارد که می‌بایست به صورت دوره‌های کوتاه مدت، جذاب و تخصصی به تدوین آن پرداخت تا علاوه بر رفع نیاز جامعه به توسعه کشور نیز کمک کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  در این جلسه ضمن ارائه گزارش ۴ ساله از اقدامات انجام شده در این دانشگاه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

درآمد زایی با تهیه محتوای آموزشی دانشگاه ها
بروجردی با اشاره به تأثیرات شیوع کرونا در زندگی اجتماعی بشر و لزوم تغییر در سبک زندگی به‌ویژه در سطوح آموزشی از ایجاد مرکز تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: با هدف تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و شاید به تعبیری به جبر زمانه تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت مدرسان برتر و باتجربه در تهیه و ارائه محتوا بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به جزئیات طرح مذکور گفت: با هدف درآمدزایی برای مراکز آموزشی علمی کاربردی درصدد برآمدیم از خود مراکز برای تهیه محتوای آموزشی بهره بگیریم و با سرمایه‌گذاری آنان در معرفی مدرسان در تولید محتوا، زمینه‌ای فراهم شود تا نتیجه کار به صورت سی‌دی و لوح‌های آموزشی تهیه و در خود مراکز به فروش برسد.

بروجردی  در خصوص چگونگی این طرح اظهار کرد: مرحله تولید محتوای نظری تقریبا کامل شده و تا قبل از پایان ترم پیش رو در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز همکاری با شرکت‌های بزرگ زنجیره‌ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: در راستای درآمدزایی دانشجویان و کمک به فروش تولیدات و ابداعات آنان، طی تقاهم‌نامه‌ای مقرر شد این شرکت‌ها با در اختیار قرار دادن غرفه‌هایی به دانشجویان زمینه پرورش و توسعه ایده‌های دانشجویی را فراهم کنند.

کد خبر: ۳۹٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha