۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۳۱ سامانه هوشمند به جاده های گلستان اضافه شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

۳۱ سامانه هوشمند به جاده های گلستان اضافه شد

گرگان- میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۳۱ سامانه هوشمند با هدف کاهش تخلفات و نظارت بیشتر بر ترددها به جاده های گلستان اضافه شد.

مهدی میقانی در گفتگو با بازار از راه اندازی ۳۱ سامانه جدید هوشمند جاده ای در گلستان خبرداد و اظهار کرد: این سامانه ها به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان در جاده های استان نصب شد.

وی افزود: این سامانه ها شامل ثبت پلاک، توزین در حرکت (تشخیص وزن و پلاک خودرو) و دوربین های نظارت تصویری می شود که وظیف پایش، کنترل ترافیک و مباحث مثل میزان تردد جاده ها و برف و کولاک را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین از راه اندازی سامانه «سپهتن» یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان خبرداد و گفت: در این سامانه مانند برج مراقبت رفتار راننده، نقص فنی و وضعیت ناوگان حمل و نقل بررسی و به مرکز اعلام می شود تا علاوه بر نظارت از راه دور، جلوی حوادث و تخلفات احتمالی گرفته شود.

میقانی در توضیح این سامانه گفت: به طور مثال اگر اتوبوس از گنبد به تهران حرکت کند و نقصی داشته باشد به مرکز اعلام می کند و در اولین مرکز اتوبوس متوقف می شود.

وی ادامه داد: این ۳۱ سامانه اضافه شده شامل هشت سامانه نظارت تصویری، ۲۲ سامانه ثبت تخلف و یک سامانه هم WIM است که با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و در راه های شریانی و ترانزیتی نصب شده چون تابعی از ترافیک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پاسخ به این سوال که آیا نصب این سامانه ها به کاهش حوادث کمک می کند یا خیر هم یادآور شد: این که چگونه به این سامانه نگاه کنیم موثر است؛ ثبت تخلف و اعلام جرایم در این سامانه ها خودکار و بدون حضور پلیس است و بعد از ارسال به اجرائیات پلیس به راننده پیامک می شود لذا راننده در دفعات بعد حضور خود در این مسیر قطعا بیشتر دقت می کند.

کد خبر: ۳۹٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha