۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
پیشنهاد تشکیل صندوق ETF در مجموعه «بانک توسعه تعاون»
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل صندوق ETF در مجموعه «بانک توسعه تعاون»

کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار به مناسبت آغاز هفته تعاون، برنامه‌های این معاونت برای حمایت از تعاونی‌ها را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد جعفر کبیری تصریح کرد: توسعه تعاونی‌ها و SME‌ها یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور است. تعاونی یک رویکرد اجتماعی محسوب می‌شود و در آن توسعه کارآفرینی اجتماعی محور است.

وی با اعلام برنامه‌یزی معاونت تعاون برای برگزاری مجامع تعاونی‌ها به صورت مجازی، گفت: مجامع مجازی با هدف متمرکز شدن نظارت اعضای تعاونی‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد. این کار را از طریق سامانه هوشمند انجام می‌دهیم. هدف، تبدیل تعاونی‌ها، به اتاق‌های شیشه‌ای است تا روی فعالیت‌های مدیران نظارت شود.

معاون امور تعاون وزارت رفاه در مورد هدفگذاری این وزارتخانه برای حمایت‌های از طرح‌های اشتغالزا در حوزه تعاونی گفت: ۳۸۳ طرح با حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال ۲۶ هزار نفر حمایت می‌شوند.

کبیری با اشاره به افزایش اهداف نظارتی معاونت تعاون، گفت: «اهداف نظارتی و حسابرسی ۱۲ برابر افزایش یافته است. افزایش بودجه تخلفات را کم می‌کند؛ البته درصدی از تعاونی‌های مسکن تخلفاتی داشته‌اند، اما نمی‌توان تمام این تخلفات را به تمام تعاونی‌های مسکن تسری داد. از زمان آغاز طرح مسکن مهر، ۷۴ هزار پرونده برای تخلفات تشکیل شد که حالا تعداد آن‌ها به ۱۴ هزار مورد رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت اعطای حق رای به تعاونی‌ها در اتاق تعاون ایران، گفت: امکان چنین کاری فراهم نشده است، اما باید به سمتی برویم که هر تعاونی حق رای و اثرگذاری در تصمیمات اتاق تعاون داشته باشد.

معاون امور تعاون وزارت کار در مورد ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در مجاورت شهرک‌های صنعتی، گفت: برای ساخت این ۲۰۰ هزار واحد خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده بودیم که متاسفانه منابع آن تامین نشده است؛ اما نواحی ساخت مسکن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به طلب بخش تعاون از منابع واگذاری شرکت‌های دولتی، گفت: در سال ۹۸ باید ۲ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شد که انجام نشده است. در صورتی که این ۲ هزار میلیارد تومان تامین شود، به سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد داده‌ایم که یک صندوق ETF در مجموعه «بانک توسعه تعاون» شکل بگیرد تا این ۲ هزار میلیارد تومان صرف افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون شود.

کبیری با اشاره به تامین ۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به تعاونی ها، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. امیداوریم ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان دولت تدبیر و امید پرداخت شود. پیش‌بینی می‌شود که با این پول برای ۳۰ هزار نفر در حوزه تعاونی ها، شغل ایجاد شود.

وی درباره برنامه‌ریزی معاونت تعاون برای سرمایه‌گذاری سهمیه سوخت مرزنشینان در بورس انرژی گفت: با این کار، عایدی سرمایه‌گذاری صرف توسعه بازار مرزنشینان می‌شود. این کار به کولبران که این روزها شاهد اتفاقات ناگواری برای آن‌ها هستیم بسیار مهم است. اینگونه خدمات بهتر از سوی تعاونی‌های مرزنشین ارائه می‌شود و خدمات بهتری هم دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۳۹٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha