۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
واردات کالا در گمرکات استان بوشهر ۱۶ درصد افزایش یافت
در ۵ ماهه امسال؛

واردات کالا در گمرکات استان بوشهر ۱۶ درصد افزایش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی پنج ماهه نخست امسال، میزان واردات کالا در گمرکات استان بوشهر ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز قره‌بیگی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در سالن همایش‌های خبرگزاری ایرنا در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر سه اداره کل گمرک شامل ادارات بوشهر، گناوه و پارس جنوبی تحت نظر ناظر گمرکات استان بوشهر فعالیت دارند و در مجموع ۱۴ گمرک تحت نظارت این اداره هستند.

وی اظهار کرد: حمایت از تولید، جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه، تقلبی و خطرناک، مبرازه با قاچاق، اجرای سیاست‌های دولت، بررسی نظام گمرکی، تسهیل فرآیندهای گمرکی و تحصیل حقوق دولت از ماموریت‌های گمرک است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی است، افزود: گمرک نقش محوری و هماهنگ‌کننده در مبادی  ورودی و خروجی کشور دارد و فعالیت گمرک با حدود ۳۰ دستگاه به صورت مستقیم ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه خروج و یا ماندگاری کالا در گمرک بستگی به نظر دستگاه‌های مرتبط دارد، اضافه کرد: تلاش داریم تا ترخیص کالا با کمترین توقف همراه باشد و تاکنون نیز کمترین مورد ناشی از تعلل گمرک را در استان بوشهر داشته‌ایم.

قره‌بیگی با اشاره به اینکه گمرک بوشهر مجاز به انجام همه رویه‌های ۱۴ گانه است، تصریح کرد: جزء ۱۰ گمرک اول کشور هستیم و استان بوشهر جایگاه دوم کشور را در زمینه صادرات کالا دارد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر و ۵۰۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار از طریق این گمرکات وارد کشور شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به اینکه حجم صادرات استان بوشهر نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است، طی این مدت میزان واردات کالا به کشور نیز روند کاهشی داشته است.

کد خبر: ۳۹٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha