۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
تعداد روستاهای گازدار کردستان به ۱۳۲۲ روستا افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

تعداد روستاهای گازدار کردستان به ۱۳۲۲ روستا افزایش می یابد

کردستان –مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با افتتاح ۸۱ پروژه گازرسانی روستایی در دهه مبارک فجر امسال تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و ۳۲۲ روستا افزایش پیدا می کند.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۹۸ طرح گاز رسانی در روستاها و واحدهای صنعتی استان آماده بهره برداری و گلنگ زنی است که این مهم در ایام الله دهه مبارک فجر امسال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این تعداد پروژه پنج هزار و ۸۷۶ خانوار زیر پوشش گازرسانی قرار می گیرند، افزود: میزان اعتبار هزینه شده و مورد نیاز برای این تعداد پروژه قابل بهره برداری و کلنگ زنی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تعداد روستاهای قابل گازرسانی در استان را یک هزار و ۵۰۵ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد هم اکنون یک هزار و ۲۴۱ روستا گازدار هستند و در دهه فجر امسال ۸۱ روستای دیگر هم از نعمت گاز برخوردار می شوند.

فلعه گری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۸۱ واحد صنعتی عمده و جزئی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد هم یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی که در سه سال اخیر سوخت آنها نفت و گازوئیل بودند در استان شناسایی شده که باید گازدار شوند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۸ واحد غیر فعال است و مجموع واحدهای صنعتی هم چون شهرک های صنعتی و غیره که در استان باید گاز دار شوند  به یک هزار و ۴۵ واحد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: از تعداد مذکور تاکنون ۴۹۲ واحد صنعتی در استان گازدار شدند که از این تعداد ۱۸۵ مورد در ۱۰ ماهه امسال گازرسانی شدند و پروژه گازرسانی به ۶۲ واحد هم در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

فعله گری یادآور شد:  در دهه فجر امسال در شهرستان های مریوان، قروه، کامیاران، سروآباد، سقز، سنندج، دهگلان، دیواندره، بانه و بیجار به ترتیب ۱۷ ، ۱۳، ۱۶، ۸، ۳۳، ۳۱، ۱۱، ۲۲، ۲۸ و ۱۹ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود .

کد خبر: ۳٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha