۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان
معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی مطرح کرد

حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان

کبیری، معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی بر حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد کبیری گفت: در توسعه نوآوری تعاونی‌ها عمل گرایانه وارد شدیم و همین طور به صورت ویژه سعی کرده‌ایم از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان حمایت کنیم و خط اعتباری با نرخ ترجیحی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی به عاملیت بانک توسعه تعاون در اختیار این دسته از تعاونی‌ها قرار داده ایم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خط اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی در اختیار تعاونی‌های دانش بنیان است و برای اینکه تعاونی‌ها بخواهند در حوزه دانش بنیان و نوبنیان فعالیت کنند با نرخ سود ۸ تا ۱۲ درصد این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی برای دریافت این وام می‌توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری به بانک توسعه تعاون بدهند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و توسعه تعاون را در ۱۱ استان کشور تشکیل دادیم که هدف نخست حمایت از تشکیل و توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان و هدف دوم حمایت از توسعه، راه‌اندازی و نوسازی تعاونی‌ها و همچنین بهسازی فرآیندهای داخل تعاونی‌ها از طریق ارائه مشاوره‌های کسب و کار به آن‌هاست.

کبیری گفت: نخستین صندوق خطر پذیر بخش تعاون را با همکاری صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تشکیل داده‌ایم. صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای تعاونی‌های زنان تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های تعاونی شهرستانی تا ۱۲ میلیارد تومان و برای تعاونی‌های مسکن تا ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: امسال در هفته تعاون، ۳۸۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۲۶ هزار نفری به صورت همزمان در کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه تعاونگران افزود: که اگر تمایل به تشکیل صندوق خطرپذیر مشترک با بخش دولتی دارند، وزارت تعاون این امکان را فراهم کرده که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با سهم ۴۹ درصدی این صندوق‌ها را با مشارکت بخش غیردولتی و تعاونی تشکیل دهد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه می‌توان از توانایی و ظرفیت تعاونی‌ها و تعاون گران برای گذر از پیچ اقتصادی پیش رو استفاده کرد، گفت: شبکه سازی و توانمندسازی تعاونی‌ها با توسعه نوآوری و شفافیت و تقویت بخش تعاون محقق می‌شود.

وی ویژگی‌های توسعه تعاون را باز توزیع عادلانه ثروت و اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: تعاونی‌ها بستری را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد و تثبیت اشتغال فراهم می‌کنند.

کبیری افزود: برای عبور از شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران می‌توانیم از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بازار فروش محصولات زنان سرپرست خانوار هم گفت:باید به بازار فروش محصولات توجه کنیم و با شرکت‌های مجازی و چند فروشگاه آنلاین دیگر قرار است محصولات مشاغل خانگی تبلیغ شود، چون تولیدی که مبتنی بر نیاز بازار نباشد، محکوم به شکست است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات برای ایجاد یک بنگاه به تنهایی کار درستی نیست. نباید افرادی را که بیکار هستند، به بیکاران بدهکار تبدیل کنیم. خیلی از افراد این تسهیلات را می‌گیرند و پس از مدتی نمی‌توانند محصولاتشان را بفروشند و ورشکستگی ایجاد می‌شود. این رویکرد باید تغییر کند و تولید براساس نیاز بازارها باشد.

تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و هم دلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود؛ بنابراین گزارش ۱۳ شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده است.

کد خبر: ۳۹٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha