۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها از ۷۰ به ۱۰ روز
معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی خبر داد

کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها از ۷۰ به ۱۰ روز

کبیری، معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی از کاهش زمان صدور مجوز فعالیت تعاونی‌ها از ۷۰ به ۱۰ روز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد کبیری در نشست خبری خود به مناسبت هفته تعاون، گفت: ۳ میلیون تعاونی در دنیا وجود دارد که ۲۸۰ میلیون نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.
وی افزود: ۹۴ هزار تعاونی هم در ایران داریم که ۱۰ میلیون عضو دارد و ۱.۷ میلیون نفر در بخش تعاون ایران فعالیت می‌کنند.

کبیری افزود: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با آثار منفی رکود اقتصادی، توسعه تعاونی‌هاست و بهترین مسیر برای تجمیع سرمایه‌های خرد مردم است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این روزها منابع حاصل از منابع بانکی که به صورت عمومی در اختیار ما هستند در جایی مانند بازار ارز و طلا هدایت می‌شوند که باعث وارد شدن آسیب به اقتصاد کشور است و اگر مشوق‌هایی برای توسعه تعاونی‌ها و حمایت از سرمایه گذاری مردم صورت گیرد، وضعیت اقتصاد ما خوب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد خوب باید چند اتفاق مانند توسعه شفافیت، نوآوری و حمایت‌های هدفمند از تعاونی‌ها رخ دهد و توسعه اقدامات نوین در بخش تعاون موثر است.

کبیری گفت: ۲۵ هزار تعاونی از مجموع ۹۴ هزار تعاونی کشور که در ۳ حوزه تولیدی، توزیعی و خدمات فعال است در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ شکل گرفته است و بودجه ما در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ برای توانمندسازی تعاونی‌ها ۱۲ برابر افزایش یافت و افزایش ۲۵ درصدی سقف ضمانت نامه‌ها نیز انجام شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از کارهای ما در توسعه تعاونی‌ها، توسعه شفافیت است، بر همین اساس توانستیم برای توسعه شفافیت در بخش تعاون، سامانه هوشمند و جامع تعاون را راه اندازی کنیم و این یک دستاورد خوب است. یکی از اهداف ما در ایجاد این سامانه تبدیل بخش تعاون به یک اتاق شیشه‌ای است تا تمامی مردم خیالشان راحت باشد و وقتی در حوزه تعاون سرمایه گذاری می‌کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

افزایش ۱۲ برابری اهداف نظارتی و انتشار سندهای حوزه تعاون از اقداماتی بود که در این سامانه انجام دادیم. اگر در گذشته افراد برای تشکیل یک تعاونی ساده به طور حضوری به ادارات مراجعه می‌کردند، اکنون دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و اگر در گذشته ۷۰ روز طول می‌کشید تا مجوز راه اندازی یک تعاونی صادر شود، امروز به ۱۰ روز کاهش یافته است.

کد خبر: ۳۹٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha