۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
بازدهی بالای صندوق‌های سرمایه گذاری، از شاخص کل بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازدهی بالای صندوق‌های سرمایه گذاری، از شاخص کل بورس

بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه گفت: برای کاهش ریسک، سهامداران تازه وارد از صندوق‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند، زیرا بدلیل مدیریت حرفه‌ای صندوق ها، بازدهی ان‌ها از شاخص بالاتر است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهنام بهزادفر گفت: بازدهی بازار سرمایه از ابتدای سال، ۲۳۱ درصد، بازدهی کل شرکت‌ها ۳۰۳ برابر و قیمت شرکت‌ها در مقایسه با سال گذشته، ۵۰۰ برابر شده است.

وی با بیان اینکه رفتار هیجانی سهامداران روی بازار تاثیرگذار است ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۹ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند و ۵۱ میلیون کد بورسی صادر شده است این امر نشان می‌دهد افراد جدیدی وارد بازار سرمایه شده اند.

کارشناس بازارسرمایه گفت: از سال ۹۷ تاکنون، ۷ بار شاخص افت داشته و روند کلی بازار، طبیعی است البته باید دیدگاه بلند مدت به بازار سرمایه داشت تا به سود رسید.

بهزاد فر اضافه کرد: سهامداران صبور باشند، زیرا بازار سرمایه صعود و نزول دارد و سرمایه گذاران به این امر واقف باشند که وقتی سهامی می‌خرند یعنی مالک آن شرکت شدند و شرکت باید محصولاتش بفروش برسد تا به سود برسند.

وی گفت: سهامداران با آموزش وارد بازار سرمایه شوند و اگر اطلاع کافی ندارند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردان، اقدام به خرید سهم کنند.

وی ادامه داد: بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص، بالاتر بوده است.

کد خبر: ۳۹٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha