۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
۱.۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد
مدیرکل گمرکات کردستان:

۱.۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد

کردستان- مدیرکل گمرکات کردستان از صادرات یک میلیارد و ۹۸ هزار و ۶۹۱ دلار کالا از گمرکات استان طی ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: از نظر ارزش دلاری میزان صادرات پنج درصد رشد داشته است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار  کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان دی ما یک میلیون و ۸۳۱ ‌هزار و  ۷۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۸ هزار و ۶۹۱دلار از گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۵ درصد، از لحاظ ارزش دلاری پنج درصد و از نظر ارزش ریالی هم ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: از این میزان صادرات یک میلیون و ۱۰هزار تن کالا به ارزش ۵۷۰میلیون و ۱۰۱ هزار و۷۷۷ دلار صادرات استان کردستان است.

رحمانی پور ادامه داد:  ۸۹۹هزار و ۱۶۴تن کالا به ارزش۵۲۸ میلیون و ۵۹۰هزار و ۳۵ دلار نیز صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از مرزهای رسمی سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشورصادر شده است.

وی یادآور شد: مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات کردستان را کشورهای عراق، ترکیه، هند و افغانستان تشکیل داده است.

مدیرکل گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: بازارچه سیرانبند بانه، گمرک باشماق و سنندج در زمینه صادرات کالا در استان فعال هستند و صادرات سایر گمرکات هم از طریق گمرک‌های بانه و باشماق مریوان انجام می‌شود.

کد خبر: ۳٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha