۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
۷۰۰ هزار تن سیب درختی صادر شد/ آذربایجان غربی رکورددار صادرات
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

۷۰۰ هزار تن سیب درختی صادر شد/ آذربایجان غربی رکورددار صادرات

ارومیه- معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات ۷۰۰ هزار تنی سیب درختی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: نیمی از این صادرات، متعلق به آذربایجان غربی بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طهماسبی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه ای با مدیران بخش کشاورزی آذربایجان غربی در محل استانداری با اشاره به میزان تولید سیب درختی در کشور و روند صادرات آن گفت: تولید این محصول در کشور به بالای چهار میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد صادرات ۷۰۰ هزار تن سیب درختی به دیگر کشورها بودیم که ۵۰ درصد از این مقدار متعلق به آذربایجان غربی بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، گفت: خوشبختانه صادرکنندگان خوبی در این استان فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به تولید محصول گوجه فرنگی نیز گفت: هم اکنون ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی گلخانه ای تولید می شود که مشکلی از لحاظ صادرات و فروش در این زمینه وجود ندارد.

خرید حمایتی گوجه فرنگی توسط دولت در زمان اضطرار
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکل اصلی در این راستا مربوط به پیک تولید گوجه فرنگی در مزارع است به گونه ای که در استان های سردسیر اوج تولید مربوط به فصل تابستان بوده که صنایع تبدیلی متولی اصلی بعد از برداشت محصول هستند که در این راستا توافقاتی با کارخانجات در اغلب استان ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت در صورت کاهش قیمت و خرید غیرمنصفانه کارخانجات، وارد عمل شده و با هدف حمایت از تولیدکننده، اقدام به خرید حمایتی می‌کند تا قیمت ها متعادل شوند اما تا زمانی که کارخانجات به صورت منصفانه محصول را خریداری کرده و یا بازار، قابلیت مصرف محصول تازه را دارد، دولت وارد عمل نخواهد شد.

کد خبر: ۳۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha