۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
فاصله خطوط ریلی کشور تا نقطه ایده آل
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

فاصله خطوط ریلی کشور تا نقطه ایده آل

نجف زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به میزان توسعه خطوط ریلی در کشور، این خطوط فاصله معنی داری تا نقطه ایده آل دارد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره و عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: باید تلاش های جدی تری با همکاری های مشترک کمیسیون عمران مجلس یازدهم و شرکت راه آهن برای ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل ریلی برداشته شود.

وی گفت: در فضای اقتصاد کرونایی جهان، سیستم حمل و نقل ریلی می تواند در بخش ترانزیت کالا نقش اساسی پیدا کند.

نجف زاده گفت : صنعت حمل و نقل می تواند در نقطه راهبردی لجستیکی در دنیا، یک جایگاه برتر باشد.

نجف زاده با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، بعد از حمل و نقل دریایی یکی از ارزانترین روشهای ترابری مسافری و باری است افزود: اقدامات خوب و جدی در طول مدت این دولت انجام شده و وزارت راه اقدامات جدی ای در زمینه ارتقاء زیرساخت ها انجام داده است.

وی افزود: انتظار می رود با توجه به اینکه ما در شاهراه لجستیک خاورمیانه هستیم، خطوط ریلی باید تا مبادی ورودی و خروجی کشور توسعه یابد و امکانات انبارشی و گمرکی و بسیاری زیرساخت های دیگر در مبادی مرزی وجود داشته باشد.

نماینده خوی و چایپاره در مجلس یازدهم یکی از دغدغه های این دوره مجلس را اثربخش کردن ظرفیت های مغفول مانده کشور بیان کرد و گفت: حوزه حمل و نقل، در اهداف راهبردی و تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در حال حاضر ۷ تا ۹ درصد است.

وی افزود: صنعت حمل و نقل کشور به عنوان یکی از صنایع قدرتمند می تواند در افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروت عمومی کشور، ایفای نقش کند.

کد خبر: ۳۹٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha