۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۱۴ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگشت/ حمایت از صادرکنندگان پایبند به تعهدات ارزی
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با بازار:

۱۴ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگشت/ حمایت از صادرکنندگان پایبند به تعهدات ارزی

اصفهان- مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از دو هزار صادرکننده به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند و حدود ۱۴ میلیارد یورو را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده‌اند.

احسان قمری در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سازمان تجارت ایران در نظر دارد تا نسبت به تشویق و حمایت از صادرکنندگان متعهد به تعهدات ارزی اقدام کند، اظهار داشت: در بین سال های ۹۷ و ۹۸ بیش از دو هزار صادرکننده نسبت به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند و حدود ۱۴ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده اند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی سران سه قوا ابراز داشت: استفاده از ابزارهای تشویقی برای بازگشت ارز از جمله برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه رویکرد تشویقی این سازمان بر اساس بازگشت ارز حاصل از صادرات است، تصریح کرد: برنامه های تشویقی سازمان توسعه تجارت ایران که در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی ذکر شده است با اولویت حمایت از صادرکنندگانی است که ایفای تعهدات ارزی را به طور کامل انجام‌داده و الگویی برای سایر صادرکنندگان هستند.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان پیشگامان توسعه اقتصادی هستند، بیان داشت: در شرایط فعلی توسعه صادرات غیرنفتی کلید اصلی جهش تولید در کشور است

کد خبر: ۳۹٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha