۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
حال صادرات فرش دستباف زنجان خوب نیست/ پوشش ۵ درصدی بیمه قالی بافان
مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان:

حال صادرات فرش دستباف زنجان خوب نیست/ پوشش ۵ درصدی بیمه قالی بافان

زنجان- جعفری، مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه استان ۶۳ هزار بافنده قالی‌باف دارد، گفت: حال صادرات فرش دستباف زنجان خوب نیست.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۶۳ هزار بافنده قالی باف دارد، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۵۸۵ نفر معادل  بیش از پنج درصد بیمه تامین اجتماعی هستند. 

وی روند بیمه قالی بافان در استان را بسیار کُند اعلام کرد و یاد آورشد: متاسفانه تامین اجتماعی در حق قالی بافان ظلم می کند و در سال گذشته تنها هشت نفر از قالی بافان را بیمه کرد. 

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت:در سال ۹۸ قرار بود تسهیلات برای قالی بافان برای بیمه اختصاص یابد که  تاکنون محقق نشده است. 

جعفری تاکید کرد: اداره فرش استان زنجان افرادی را که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کندولی همکاری تامین اجتماعی خوب نیست و بهانه تراشی می کند. 

وی به طرح اجرای شناسنامه‌دار کردن دار قالی‌ها در زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: این طرح از مهرماه سال ۹۳ در استان زنجان شروع شده و تاکنون بیش از ۲۴ هزار  دار قالی در استان شناسنامه‌دار شده است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، به صادرات فرش دستباف در استان اشاره کرد و گفت: حال فرش دستباف زنجان خوب نیست و بسیار پایین است و ارائه آمار بسیار ضعیف است. 

کد خبر: ۳۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha