۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی در زنجان ۳۰ درصد افزایش دارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان:

تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی در زنجان ۳۰ درصد افزایش دارد

زنجان - مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه امسال تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات در استان ۳۰ درصد افزایش دارد.

مرتضی ممیزی در گفتگو با خبرنگار بازار، از تشکیل پنج هزار و ۳۶۷ فقره پرونده تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات در زنجان خبر داد و افزود: ورود این تعداد پرونده تخلف طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی میزان جریمه این تعداد پرونده تخلف صنفی را ۳۸۹ میلیون و ۸۰۰ ریال اعلام کرد و یاد آورشد: جریمه پرونده‌های تخلف صنفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم ۵۵ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: عملکرد تعزیرات حکومتی استان در خصوص وصول جرایم ۱۰۷ میلیارد و ۹۰۰ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

ممیزی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی زنجان با هر گونه گران فروشی و افزایش قیمت کالا و حمل و نقل عمومی مقابله می‌کند، ابراز کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس خاصل کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه است، گفت: رسیدگی به تخلفات اعم از گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف کنندگان انجام می شوداز وظایف مهم تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان تصریح کرد: تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد.

وی افزود: این سازمان در راستای تامین امنیت بازار و آرامش و رفاه مردم نظارت و بازرسی لازم از واحدهای صنفی را دارد. 

کد خبر: ۳٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha