۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
چالش تحریم‌ها دامن خودروهای چینی را گرفت
یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بازار:

چالش تحریم‌ها دامن خودروهای چینی را گرفت

صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های خودرویی توان تامین قطعات با کمیت گذشته را به دلیل مشکلات نقل و انتقال مالی و تامین ارز ندارند.

بازار؛ گروه خودرو: بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو ضمن اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو کشور مانند یک اپیدمی دامن خودروسازان داخلی و شرکت‌های خودرویی را گرفته است، گفت: تحریم‌ها منجر به ایجاد چالش تامین قطعات خودروهای داخلی و مونتاژی شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی که در نقل و انتقال مالی برای کشور، توام با معضل تامین ارز اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودرویی توان تامین قطعات با کمیت گذشته را ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمی‌توان کتمان کرد که در تامین قطعات برای تولید یا خدمات پس از فروش در خودروهای چینی مشکلاتی ایجاد نشده است. اما این مساله به معنای توقف فعالیت نبوده، بلکه تامین قطعه برای این خودروها انجام می‌شود، اما مانند یک یا دو سال گذشته نیست.

صدرایی با اشاره به اینکه نحوه تامین قطعات خودروهای چینی بسته به نوع خودروسازی و قراردادهایشان دارد، تاکید کرد: برخی از خودروسازان همکاری نزدیک‌تر و بعضی دیگر همکاری دور تری دارند. همین موضوع تاثیر بسزایی در تهیه قطعات دارد.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه مشکل اصلی تامین قطعه محدودیت‌های مالی به لحاظ بانکی و فرآیند حمل‌ونقلی است، گفت: تاکنون روند عرضه خودروهای چینی به دلیل عدم تامین قطعه متوقف نشده است؛ چرا که جریان واردات به آرامی و سرعت کمتر در حال انجام است.

کد خبر: ۳۹٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha