۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کارگران مازندران در شرایط نامناسب معیشتی قرار دارند
دبیر اجرایی خانه کارگری مازندران:

کارگران مازندران در شرایط نامناسب معیشتی قرار دارند

بابلسر - دبیر اجرایی خانه کارگری مازندران گفت: کارگران در بدترین شرایط معیشتی زندگی قرار دارند و با سیلی صورتشان را سرخ می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، نصرالله دریابیگی صبح پنجشنبه در همایش منطقه ای مسئولان و روسای کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر در بابلسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون کارگران به شمار می رود،افزود: این افراد امروز در بدترین شرایط معیشتی زندگی و با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه به وعده ها در زمینه بهبود وضعیت معیشت کارگران عمل نشد، درحالی که به عنوان سربازان اصلی کار و تولید در کشور فعال هستند و امروز شمار کارگران به چهار میلیون نفر رسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگری مازندران حمایت از بازنشستگان، کارگران و تقسیم عادلانه ثورت را مسئله ای مهم دانست و گفت: ساخت زائرسرای ۲۰ واحد در جوار حرم امام رضا (ع) و تهیه ساختمان برای کانون ها از جمله برنامه ها بوده است.

دریابیگی با اشاره به انتخابات مجلس، حضور در انتخابات را امر به معرف و نهی از منکر دانست و گفت: باید به کسانی رای داد که حاحی حقوق کارگران باشند.

وی اجرای ماده قانونی کار و تامین اجتماعی را امری مهم برشمرد و گفت: جامعه کارگری به دلیل همراهی با دفاع مقدس هشت سال افزایش حقوق نداشت و بین هزینه و درآمد ماهانه ۲۰۰ هزار تومان اختلاف وحود دارد.

دبیر اجرایی خانه کاروکارگر مازندران تصریح کرد: ۷۰ درصد کارگران با حقوق حداقلی زندگی را سپری می کنند و امسال باید توجه بیشتری به این مسئله شود.

وی سبد هزینه را چهار میلیون تومان در سال جاری بیان کرد و مشکلات معیشتی و درمانی را از مهمترین مسائل فراروی برشمرد و گفت: با پیگیری مسئولان باید همسان سازی حقوق و سبد هزینه باید صورت گیرد.

کد خبر: ۳٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha