۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بازار- رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در مجموع هزار و ۵۳۱ پروژه در استان به شکل نیمه‌تمام داریم که برای تکمیل این پروژه‌ها به ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر رودری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری مجازی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وظایف گسترده‌ای دارد. این سازمان یک دستگاه کارشناسی و نظارتی است که مهم‌ترین وظیفه‌ آن برنامه‌ریزی برای برنامه‌های میان‌مدت، بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

وی با اشاره به تهیه سند چشم‌انداز استان با هدف رسیدن به توسعه‌ پایدار اظهار داشت: حرکت توسعه‌ استان باید مبتنی بر حفظ منابع و محیط زیست، حفظ منافع بین‌نسلی و امکان استفاده از ظرفیت‌های مهم استان باشد.

رودری افزود: سند آمایش استان کرمان انتهای سال ۹۶ در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان تصویب شد و سپس به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد تا در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی آمایش کشور مطرح شود که این اتفاق در آبان ماه سال ۹۸ افتاد و مجددا در کمیسیون آمایش، اول اردیبهشت سال‌جاری مطرح شد و برای بار دوم و به عنوان یکی از اسناد خوب و در تعامل و تایید وزارتخانه‌های زیربط به تصویب رسید و در نهایت تصویب سند آمایش استان را در شورای عالی آمایش کشور در تیرماه سال‌جاری داشتیم.

وی اظهار کرد: استان کرمان به واسطه‌ این سند دارای نقشه راه توسعه‌ در بلندمدت است که جهت‌گیری توسعه‌ای بخش‌ها را فراهم می‌کند و تکالیف دستگاه‌ها به لحاظ نقشه‌ راه بلندمدت توسعه‌ای آن‌ها و تبیین راهبردها مشخص است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از چاپ گزارش سند آمایش استان در ۶۸ جلد خبر داد و گفت: این مطالعات در سایت سازمان بارگذاری شده و علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: خلاصه‌ای از راهبردها و توصیه‌های آمایشی نیز تهیه شده و در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است.

رودری در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ششم، گفت: با توجه به شرایطی که اثرات تحریم‌های ظالمانه و کرونا بر اقتصاد استان و کشور داشته نتایج قابل قبولی داشتیم.

وی ادامه داد: ماحصل برنامه‌ریزی ششم در استان این بود که سالانه نرخ رشد اقتصادی ۸.۵ درصد را داشته باشیم که این هدف به دلیل تحریم‌ها و کرونا در کشور محقق نشد اما در استان نرخ رشد مربوط به سال‌های اولیه برنامه تا الان، نزدیک به ۲ درصد است که در مقایسه با کشور رشد اقتصادی بالاتری دارد.

کرمان در زمینه نرخ بیکاری ۲ درصد از برنامه‌ عقب‌تر است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: در نرخ بیکاری نیز به لحاظ هدف‌گذاری انجام شده اگرچه ۲ درصد از برنامه‌ عقب‌تر هستیم اما با توجه به شرایط اشتغال قابل قبولی در استان داشتیم.

وی با اشاره به نرخ تورم استان گفت: در چند سال گذشته، تقریبا یک تا ۲ درصد نرخ تورم استان از متوسط ملی پایین‌تر بوده است.

رودری یادآور شد: شاخص فلاکت در استان کرمان نیز به دلیل افزایش نرخ تورم بهبود پیدا نکرد اما همگام با ملی بوده و الان برابر با سطح ملی است.

وی در خصوص بودجه نیز اظهار داشت: در حوزه‌ بودجه سال گذشته مجموعا هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان ابلاغی بودجه استان بود که ۸۲۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد که برابر با ۴۲ درصد تخصیص است.

رودری بیان کرد: برای سال ۹۹ در حوزه‌ استانی ۳ هزار و ۳۵۷ پروژه در حوزه‌ ملی داریم که بزرگ و فرامنطقه‌ای هستند.

وی گفت: مجموعا هزار و ۵۳۱ پروژه در استان کرمان به شکل نیمه‌تمام داریم که برای تکمیل این پروژه‌ها به ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: این پروژه‌ها بر اساس پیشرفت فیزیکی، مناطق محروم، و تعهدات مربوط به سفر مقام معظم رهبری و سفر رئیس‌جمهور و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های استان هستند.

وی گفت: هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان ابلاغیه بودجه سال ۹۹ است که تاکنون ۴۲۸ میلیارد تومان برابر ۲۵ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

رودری یادآور شد: استان کرمان در حال حاضر به استناد گزارش سازمان برنامه بودجه کشور از لحاظ توزیع و ابلاغ بودجه و مبادله‌ی موافقت‌نامه‌ها استان اول است.

کد خبر: ۳۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha