۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
درک ارزندگی سهام، فاکتور مهم در بازگشت بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

درک ارزندگی سهام، فاکتور مهم در بازگشت بازار سرمایه

ناسوتی فرد، کارشناس بازار سرمایه گفت: درک ارزندگی سهام و وجود افق دید مثبت سهامداران نسبت به متغیرهای اصلی اقتصاد دو عامل مهم در بازگشت بازار به شرایط قبل است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه همیشه بعد از هر رشد شتابان، با اصلاح در شاخص رو به رو هستیم، درک ارزندگی سهام توسط سهامداران را عاملی مهم در بازگشت بازار دانست، گفت: در چنین شرایطی بازار از شکل هیجانِ ناشی از فروش خارج شده و دوباره جو آرامش به بازار برخواهد گشت؛ به نظر l به زودی می‌ توانیم شاهد برقراری آرامش در بازارسرمایه باشیم.

ناسوتی فرد در توضیح معیارهای ارزندگی سهام توضیح داد: با توجه به نظرات مختلف کارشناسان این حوزه، معیارهای مختلفی مانند P/E سهم، ارزش جایگزینی سهم، ارزش بازار سهم، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال در میزان ارزنده بودن سهام وجود دارد که در نهایت مجموع برآیند این عوامل و نظرات سرمایه‌گذاران به تشخیص ارزندگی بازار می‌انجامد.

وی داشتن افق دید مثبت سرمایه‌گذاران را یکی دیگر از عوامل موثر در برگشت بازار پس از اصلاح، عنوان کرد و افزود: نوسان نرخ برابری دلار و همچنین نرخ بهره، عواملی برای خرید و فروش های هیجانی در بازار سهام به شمار می رود. در نظر داشته باشید که سهامداران با توجه به این فاکتورها رویکرد خرید و فروش خود را تعیین می‌کنند و تا زمانیکه متغیرهای فعلی ثابت باشند جای نگرانی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران تاکید کرد: در درجه نخست سهامداران باید آرامش خود را حفظ کنند و سعی کنند در شرکت‌ های سهامی سرمایه‌ گذاری کنند که با فاکتورهای بنیادی همخوانی داشته باشد و درگیر هیجانات نشوند.

ناسوتی فرد تصریح کرد: نوسان قیمت در بورس جزو طبیعت بازار سرمایه است و جای نگرانی وجود ندارد. در شرایط کنونی و با فشار فروش حاضر، به طور قطع سهام ارزنده‌ای هم برای خرید وجود دارد که می‌توان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

کد خبر: ۳۹٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha