۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
۸۵ درصد خانوارهای روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

۸۵ درصد خانوارهای روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

سمنان– مدیرعامل شرکت گاز ایران بابیان اینکه در سند چشم‌انداز گازرسانی ایران برای بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم شهر و روستا از نعمت گاز برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از خانوار روستایی از این نعمت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا مشایخی ظهر چهارشنبه در آئین معارفه مدیرعامل جدید شرکت گاز استان سمنان در محل این شرکت بابیان اینکه در سند چشم‌انداز گازرسانی ایران برای بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم شهر و روستا از نعمت گاز طبیعی برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار داشت: در حال حاضر باگذشت پنج ماه از سال و تلاش ویژه مدیران شرکت گاز استان‌ها به تحقق اهداف این سند نزدیک شدیم.

وی بابیان اینکه اکنون ۸۵ درصد از خانوارهای روستایی و ۹۹.۵ درصد از خانوارهای شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: در چهار ماه ابتدای سال جاری عملیات گازرسانی به یک هزار روستا و ۱۱ شهر در سراسر کشور انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایران با تأکید بر اینکه پروژه‌های گازرسانی در مناطق روستایی در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند، تصریح کرد: مدیران استانی اجرای طرح‌های عمرانی در این راستا را بدون نگرانی از تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار دهند.

برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از نعمت گاز
سرپرست شرکت گاز استان سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

علیرضا اعوانی بابیان اینکه ۱۰۰ هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان مربوط به بخش خانگی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این استان ازلحاظ شاخص پراکندگی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی بابیان اینکه تمام روستاهای واجد شرایط ظرف مدت دو سال آینده گازرسانی می‌شوند، اضافه کرد: باوجوداین پراکندگی ضریب نفوذ گاز در استان مطلوب است و ۲۶۶ روستا نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، در این مراسم علیرضا اعوانی به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان سمنان معارفه شد و از زحمات علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

در حال حاضر علیرضا شریفی نژاد به‌عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان منصوب‌شده است.

کد خبر: ۳۹٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha