۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
۲۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس فعالیت می‌کنند
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

۲۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس فعالیت می‌کنند

دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با بیان اینکه ۲۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند، گفت:‌ مردم برای دور ماندن از ریسک‌های بازار بهتر است مستقیماً وارد سهامداری شرکت‌ها نشوند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران با تاکید بر اینکه بهتر است افراد فاقد دانش بورسی کافی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند گفت:‌ ۲۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری با ماهیت‌های مختلف شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و صندوق‌های مختلط یعنی ترکیبی از درآمد ثابت و سرمایه‌گذاری در سهام وجود دارند که مجوز همه این صندوق‌ها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است.

وی گفت:‌ شهروندان می‌توانند فهرست این صندوق‌ها را از طریق سایت فیپیران مشاهده کنند و با ورود به سایت این صندوق‌ها واحدهای سرمایه‌گذاری آنها را خریده و بدین طریق با خیالی راحت در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق های مجوزدار از سازمان بورس
دهقان این اضافه کرد:‌ برخی از این صندوق‌ها با درآمد ثابت هستند یعنی یک کف سود تضمینی در نظر می‌گیرند و بقیه سود بسته به شرایط بازار اگر حاصل شد بین خریداران واحدهای صندوق توزیع می‌شود. همچنین یکسری از صندوق‌ها با نام سرمایه‌گذاری در سهام هستند که این صندوق‌ها با پول مردم سهام خریداری می‌کنند و کف سود تضمینی ندارند، اما ریسک بالاتری داشته و ممکن است بازدهی بالاتری هم داشته باشند که همه این موارد به شرایط کلی بازار سرمایه بستگی دارد.

وی ادامه داد: برخی از صندوق‌ها نیز صندوق مختلط هستند که یعنی هم درآمد ثابت دارند و هم بخشی از پول را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند که ریسک آنها متوسط است و بازدهی آنها نیز به همین تناسب متوسط است. مردم می‌توانند به سایت این صندوق‌ها مراجعه کرده و واحدهای سرمایه‌گذاری آنها یا اصطلاحا یونیت‌های صندوق‌ها را خریداری کنند در صندوق با درآمد ثابت سود ماهانه یا سه ماهه دریافت می‌کنند و در صندوق‌های سهام و صندوق‌های مختلف سودی دریافت نمی‌کنند، اما ارزش دارایی آنها بیشتر و یا کمتر می‌شود و هر موقع خواستند واحدهای در اختیار خود را باطل کرده و پول خود را به همراه افزایش یا کاهش دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پاسخ به اینکه چه میزان سرمایه برای حضور در صندوق‌ها به صورت حداقلی لازم است گفت:‌ بسته به نوع صندوق‌ها حداقل پول برای سرمایه‌گذاری متفاوت است در برخی از صندوق‌ها از ۱۰۰ هزار تومان گرفته و در برخی نیز از چند میلیون تومان پول به بالا لازم است.

دهقان در عین حال تأکید کرد: به کسانی که تازه وارد بازار سرمایه شده‌اند و دانش کافی از بازار سرمایه ندارند و یا وقت کافی ندارند توصیه می‌شود بهترین راهکار ورود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و از سهامداری مستقیم در شرکت‌ها که دارای ریسک زیادی است، پرهیز کنند و برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها هم نقدینگی زیادی لازم نیست، با پول‌های اندک و یا متوسط هم می‌توان در صندوق‌های بورسی سرمایه‌گذاری کرد.

دهقان در مورد اینکه آیا سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها مشکلی از بابت سوخت پول و یا سرمایه مردم ایجاد نمی‌شود، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری که دارای مجوز سازمان بورس هستند و تعداد آنها در حال حاضر ۲۱۰ صندوق است که در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران هم اعلام شده است، مشکل سوخت پول مردم را ندارند، چون تحت نظارت سازمان بورس قرار دارند مردم می‌توانند به سایت صندوق‌ها مراجعه کرده و مدیر صندوق، ضامن نقدنیگی متولی صندوق و نوع صندوق را ملاحظه کنند و برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نیاز به کد بورسی هم نیست مردم به راحتی می‌توانند پول خود را در صندوق‌های مجوزدار بورسی سرمایه‌گذاری کنند.

دهقان همچنین در مورد سرمایه‌گذاری در ETF‌های دولتی یا همان صندوق‌های دارا یکم و دارا دوم (پالایش) دولتی گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی هم در واقع همان صندوق بورسی هستند، اما قابل معامله هستند در حالی که صندوق‌های بورسی اکثرا قابل معامله نیستند یعنی مردم می‌توانند واحدهای این ۲۱۰ صندوق را خریداری و یا ابطال کنند یعنی هر وقت پول‌شان را لازم داشتند به صندوق می‌گویند واحدهای سرمایه‌گذاری آنها باطل شده و پول‌شان را همراه با رشد دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد:‌ به مردم توصیه می‌کنیم مستقیما وارد سرمایه‌گذاری پرریسک در بازار سرمایه نشوند چون حضور در بازار سرمایه دانش می‌خواهد و کسانی که کار اصلی‌شان سرمایه‌گذاری در بورس نیست، از طریق صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: ۳۹٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین ن IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      باسلام یکی به این آقای دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بگه مردم دیگه پولی واسه شون نموده تااز طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند.50 درصدپولم پودرشده هرروزم داره ذره ذره آب می شه ......
    • حسین ن IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      باسلام یکی به این آقای دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بگه مردم دیگه پولی واسه شون نموده تااز طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند.50 درصدپولم پودرشده هرروزم داره ذره ذره آب می شه ......