۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
واحدهای گازی نیروگاه هنگام تا پایان سال جاری افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس:

واحدهای گازی نیروگاه هنگام تا پایان سال جاری افتتاح می شود

هرمزگان- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس از افتتاح واحد های گازی نیروگاه کلاس F هنگام تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق بندرعباس، رضا مهرانی اظهار کرد:از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان مرداد ماه سال جاری و در حوزه تولید برق ۸ نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۹۸۲ مگاوات به ارزش ۸۲۹۰ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح گردیده است که تا پایان سال ۱۵ نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید. 

مهرانی افزود:ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون ۱۱۰۰۸ مگاوات افزایش داشته است که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ این افزایش ظرفیت به ۱۸۷۱۹ مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس، درخصوص سهم هرمزگان از افزایش میزان تولید برق گفت: در هرمزگان از ابتدای شروع کار دولت یازدهم تاکنون ۴ نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۱۲۲۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری واحدهای گازی نیروگاه هنگام نیز با ظرفیت ۶۱۴ مگاوات افتتاح خواهد گردید.

مهرانی گفت:این نیروگاه سیکل ترکیبی دارای ۲ واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی از نوع کلاس اف و یک واحد بخاری ۲۹۲ مگاواتی بوده که با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیون یورو در غرب شهر بندرعباس در حال احداث می‌باشد.

وی درخصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی از ابتدای شروع کار دولت یازدهم در ساخت نیروگاه‌های حرارتی تصریح کرد: تا کنون نیروگاه گازی پاسارگاد قشم و واحدهای گازی نیروگاه‌های هرمز و انرژی گستر قشم جمعاً به ظرفیت ۵۷۲ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و تا قبل از پیک تابستان سال ۱۴۰۰  نیز واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگار قشم با ظرفیت تولید ۳۱۰ مگاوات به شبکه سراسری برق متصل خواهد گردید.

کد خبر: ۳۹٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha