۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
جزییات افزایش حقوق کارکنان شهرداری
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد

جزییات افزایش حقوق کارکنان شهرداری

جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جزییات افزایش حقوق کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مهدی جمالی نژاد، تصویب این موضوع را بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت عنوان کرد و افزود: امیدواریم این مصوبه زمینه انگیزه بیشتر و دلگرمی شهرداران و کارکنان خدوم شهرداری‌ها و تامین آتیه آن‌ها را فراهم کند.

وی گفت: از آنجایی که نیروی انسانی در شهرداری‌ها عامل اصلی و تاثیرگذار در توسعه شهر، اداره مطلوب شهر، پاسخ به انتظارات مردم و، تامین درآمدهای پایدار محسوب می‌شود، لذا فراهم کردن افزایش بهره وری نیروی انسانی با توانمندسازی منابع انسانی و کارکنان موجود در شهرداری‌ها حائز اهمیت است و یکی از اولویت‌های اصلی حوزه کاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های اخیر سعی و تلاش برای رفع مشکلات چندین ساله منابع انسانی شهرداری‌ها بوده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از موارد مهم و اساسی در این عرصه، ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها بود افزود: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش‌هایی که برای حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی از سال ۸۸ به بعد صورت پذیرفته، برای کارکنان شهرداری‌ها لحاط نشده و آن‌ها از این مزایا بهره‌مند نشده اند.

وی گفت: از این رو با پیگیری‌های مکرر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دو پیشنهاد اصلاح آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاح فوق العاده جذب و بهبود حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها تقدیم دولت شد.

جمالی نژاد ادامه داد: دولت ۲۷ بهمن ۹۸ با افزایش۳۰درصدی فوق العاده جذب شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موافقت کرد، اما مشخص شد که با افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شکاف میان حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی مجدداً افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در انتهای سال ۹۸ پیشنهادهای جدید مبنی بر افزایش فوق العاده جذب، برقراری فوق العاده خاص و افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به سازمان امور اداری و استخدامی کشور منعکس و این موضوع‌ها در جلسات مکرر کارشناسی و مدیریتی بررسی شد و سپس در شورای حقوق و دستمزد با اصلاحاتی به تایید رسید.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در مصوبه هیات وزیران، سقف فوق العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور و شهرداران، به استثنای شهرداری تهران، تعیین شده است و بر اساس آن سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری‌های با درجات یک، دو و سه ۱۶۵ درصد و کارکنان این شهرداری‌ها ۱۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری‌های دارای درجه چهار ۱۷۰ درصد و کارکنان آن ۱۶۵ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه پنج ۱۷۵ درصد و کارکنان آن ۱۷۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه شش ۱۸۰ درصد و کارکنان آن ۱۷۵درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه هفت ۱۸۵ درصد و کارکنان آن ۱۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

جمالی نژاد ادامه داد: همچنین سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری‌های دارای درجه هشت ۱۹۰ درصد و کارکنان آن ۱۸۵ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه نه ۱۹۵ درصد و کارکنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه ده ۲۰۰ درصد و کارکنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه یازده ۲۰۵ درصد و کارکنان آن ۱۹۵ درصد و شهرداران شهرداری‌های دارای درجه دوازده ۲۱۰ درصد و کارکنان آن ۱۹۵درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: سقف فوق العاده جذب رییس اداره در تمامی شهرداری‌ها ۱۵۸درصد، کارشناس در تمامی شهرداری‌ها ۱۴۸درصد و سایر مشاغل در شهرداری‌ها ۱۲۸درصد افزایش می‌یابد و سقف فوق العاده جذب مدیرکل و مدیران منطقه در شهرداری‌های دارای درجات هشت تا دوازده ۱۷۸درصد و معاون مدیرکل و مدیریت‌ها در شهرداری‌های دارای درجات هفت تا دوازده ۱۶۸درصد افزایش می‌یابد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: فوق العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری تهران به میزان حداکثر۳۰درصد پس از اعمال افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۳۹٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha